Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En egen avdelning för samarbeten / lekar?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-12 09:39

Kom att tänka på att vi håller på rätt mycket med små samarbeten och lekgrejor här på 99an, alltså såna där vi delar ljud och bygger låtar/oljud tillsammans. Just nu hamnar allt det i "din musik"... Kanske kan vara bud på att göra ett eget "samarbete"-forum? Eller kommer ingen att använda det tro?

Bara en tanke som slog mig

  • Medlem
  • 2006-05-12 09:59

Känns mer som ett forum för låtar man jobbar på, idéer och annat liknande skulle vara rätt. Låta "din musik" bli en del för låtar som man tycker är färdiga.

Tanken slog även mig igår, när jag satt på en tysk/internationell verision av 99musik [FOEM]. Där har dom en avdelning som heter något liknande som "sammarbete" etc.

Typ såhär:
1: Unfinished tracks
2: Cooperations/remixes
3: Completed tracks

osv.

Men ah/äh. 99 funkar bra som den gör annars...eller?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-12 10:13

Det skulle nog kunna vara en fin uppdelning eboy.
Funkar ju rätt bra på 99an just nu, men med mer folk så blir det mer gröt (se bara på studios demoforum, får huvvevärk när man tittar in i den röran)... En sektion för ofärdiga låtar vore nog fint. Gillar ju själv att lägga upp lite halvfärdiga grejor och sen jobba vidare baserat på feedback, vilket brukar resultera i att den färdiga låten hamnar i en tråd full med gröt och kommentarer om hur illa den första versionen lät (vilket ofta leder till att den färdiga/bästa versionen inte får några kommentarer )... Vore skönt att kunna skapa en ny tråd i en "färdiga låtar"-sektion när man anser sig vara klar (få lite kommentarer om mastring/mixning där bara).

Kombinera detta med en samarbete/lek-avdelning så får man rätt fin koll över läget, även när användarantalet ökar. Dessutom kan ju de som håller på med samarbeten posta färdiga resultatet i "färdiga"-forumet när det är klart.

En avdelning för utkast, samarbeten och allmän lekstuga låter som en bra idé. Själv gillar jag att det är rätt få underforum här på 99musik, så jag tror att det räcker med två "Din musik"-kategorier, en för färdiga låtar, en för allt annat.

Mmm, en god idé!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-12 12:42

Sant FM, skulle nog räcka med två avdelningar.

Ja, definitivt en avdelning för färdig musik isåfall... (såsom FM beskrev/skrev/menade etc)

Vore skojigt att kunna leka med andras halvfärdiga Reason-grejor. Har en massa halvfärdigt jag skulle kunna lägga ut så andra fick leka med och se om de kan ta det vidare.

"Lekhörnan" ... som på IKEA ... 99family?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-12 14:21

Tycker också det låter som en trevlig idé. Kan ju ge en idé om det är ett projekt man vill utveckla tillsammans med andra, eller om det redan är färdigt och tillgängligt för besiktning.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-13 21:06

Jaha, blir det något av detta?

Ge mig adminrättigheter en kväll så kan fixa

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-28 14:26

Så, har ni några bra förslag på vad ett sådant forum skulle kunna heta? Lekhörnan?

kollaboratoriet?

  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 14:54

Det hade varit bra med lite undermenyer i Din musik.
Men hade det inte varit soft med en frammsida, på sidan har man en "nya inlägg", "Ny musik" å så får vi ju inte glömma skrik heller

  • Medlem
  • 2006-07-28 17:26

Röstar för eskimos namnförslag!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-07-28 18:15

Kollaboratoriet låter väl som ett bra namn?

1
Bevaka tråden