Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två skärmar på 867 med Geforce2MX?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klarar GeforceIIMX av att hantera två skärmar med utökad skrivbordsyta? Just nu sitter jag med spegling, men enligt produktbladet står det "...capable of driving two displays independantly."

Går det över huvud taget, och isf hur bär jag mig åt för att dubblera skärmytan? Det finns ingen tab som heter "ordna" under systeminställningar...

De skärmar jag har inkopplade är en 17" Cinema Display och en 17" Smurfskärm.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-30 17:36

Det tror jag inte går. Det fanns ett Geforce 2 TwinView som ingick i värstingmodellen av QS rev.A. Man kunde även köpa denna som tillval. Den har 64MB, 32MB för varje skärm. Om ditt kort är ett vanligt 32MB så klarar den således inte det tyvärr.

Har också hört lite om detta att man ska kunna köra två monitorer från ett enda GeForce MX 32Mb-kort, det skall tydligen fungera på 32megs korten också, och det verkar som om Nvidia har löst det genom en ny drivrutin till grafik-kortet. Plockade hem drivern, men kunde inte köra två monitorer samtidigt, det blev bara en spegling, precis som Joker.
Hittade drivrutiner med versionnummer 2.6 på www.versiontracker.com.

Har däremot inte fått det att funka själv, så min fråga är också om det är någon som testat och fått ihop det.
Kör MacOS 9.2.2 (US) och har en G4/733 (inte en QS, utan den "äldre").

Wow! Jag köpte min QS 733 för några måndare sedan i samband med att dom nya speedbumpade burkarna kom ut. Jag pröjsade 13K sek av min ÅF som sa att mitt graffakort bara kunde driva en skärm i taget...

Jag har hela tiden förutsatt att det var ett MX-kort.

Nu när jag läste vad ni skrev, så startade jag Apple System Profiler, som glatt talar om att jag har ett GeForce II TwinView i min burk. Så, jag provar att ställa min 21" CRT vid sidan av min Apple Studio Display. Det funkar hur bra som helst att köra båda skärmarna. Jag kör 1920x1440 på min CRT och 1220x1024 på min TFT.

Mums, och tack för info.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-01 23:26

>ace4711

Du också? Jag har också fått ett 64MB G2 TwinView i min QS733. Har hört talas om andra som fått det också. Har provat, funkar bra men helt onödigt för mig. Tufft iaf!

  • Oregistrerad
  • 2002-04-01 23:31

btw...

Tyvärr är det faktiskt ett MX(budget)-kort ändå. Och om man bara kör på en monitor som jag gör så utnyttjar man ändå bara 32MB. Man kan säga att det egentligen är två kort i ett med 32MB på varje. Så för mig är det inte bättre på något sätt.

Men tufft..............

Hrmph... Någon som vill byta med mig?

Hmmm, tydligen inte... Någon som testat att köra ett PCI-kort på en 867 då? Några tips på billiga, (halv)bra videokort som funkar på en mac?

/J

  • Oregistrerad
  • 2002-04-13 02:33

Kör dubbla skärmar på mitt GeForce 4 MX (Dual 1 GHz G4). StudioDisplay 17" och Phillips 15" TFT (VGA).

1
Bevaka tråden