Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver tips och råd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-22 16:30

Som en del kanske vet så funderade jag (ärligt talat beställde jag tillochmed en) på att köpa en PC burk, jag hade skrapat ihop 14-15.000:- till den men efter en helg med LAN och bara PC runt mig som strulade hela tiden och den PC jag lånade också strulade som en... PC, som jag bestämde mig för att PC verkligen suger!
Nu har jag då 17.000:- över (jag hade lite extra vid sidan av) och en PowerMac G4 450 MP 512 ram och ett GeForce 2 MX, jag funderar nu på att sälja min gammla Mac och skaffa en ny!

Hur mycket tycker ni jag kan ta för min Mac jag har nu och vilken config tycker ni att den nya ska ha? (Det ska vara en PowerMac och jag använder enbart OSX)

Har du en G4/450 MP med 512 MB RAM och 2MX-kort - behåll maskinen. Den är utmärkt för Mac OS X i.o.m att den har dubbla processorer. Jag har själv en dylik modell och tänker inte byta förrän Power Mac G5 är lanserad på allvar (kanke byter jag till en G5 hösten 2002 eller någon gång 2003).

Ska du köpa nytt: vänta tills januari och de nya planerade G5-maskinerna. En G4 ur dagens kollektion är inte direkt snabbare under OS X (vågar sätta en tjuga på att 450 MP är snabbare i OS X än en 867 SP).

Behåll den nuvarande G4-maskinen och köp en G5 då de lanseras. Jag tror att dessa släpps nästa år, eftersom processorn börjar bli färdig. Då lär det sannolikt komma G5/1000, G5/1200 och G5/1600 som också finns i MP-modell.

behåll maskinen!
vänta på G5!

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-23 21:02

Min fyra generationer gammla G4a... snyfft.. jag blir så stolt

Eftersom G4/450 MP har bra prestanda jämfört med dagens maskiner under OS X finns det ingen anledning att byta. Ni som har 450 MP-maskiner: behåll dem och vänta till G5. Quicksilver är ingen direkt prestandamässig och funktionsmässig vinst under OS X i jämförelse.

Köp G5 istället då den lanseras!

1
Bevaka tråden