Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pro Speakers

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-09-17 09:51

Hur pass bra låter Apple Pro Speakers?

Jag behöver nämnligen nya högtalare till min QS 733, har nu Cambridge Soundworks högtalare som börjar krångla..

Duger Pro Speakers till spel o musik, eller är det Soundsticks som gäller? Någon som lyssnat till båda?

Å andra sidan kostar ju Soundsticks mer än 1000 kr till.. hm..

Jag tycker att soundsticks är det bästa enskilda inköpet jag någonsin gjort till min Mac.... Skulle någon-rent hypotetiskt-ta något ifrån mig, så får de ta CD brännaren eller Ramminnet eller Zipen eller Jazzen... Men sticksen är en fantastisk gåva ifrån HK, som jag nog hade betalt dubbla priset för...

MVH Mattias

Mattias: Har du en sub till stickorna också? (detta ingår väl inte i paketet?)
Om inte, är ljudet basfattigt?

MVH

Dennis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-17 20:50

Mitt råd, skit i Apples och köp Soundsticksen! Inte för att Apples är dåliga utan för att Soundsticks är så mycket bättre klös i. Har du inte råd? Vänta tills du har...

SoundSticks paketet inkluderar sub och sticks, och ljutet är *best*

*dunka, dunka goatrance*

De här SoundSticks ni pratar om... är de alltså OK till ljud? Skulle man kunna tänka sig att använda dem till att _göra_ musik också, tro? Bra bas, etc...?

Passar de till vilken Mac som helst, eller är det som med iSub?

Sticks kopplas till sub (som ingår) och in i en ledig USB port. Vet ej vilka maskiner som fungerar (det vet inte Apple heller - har en polare som kör i alla fall sub på PC utan problem (problemet är väl i så fall de inbyggda skithögtalarna i PC;n som inte ger en bra klang i harmoni med suben).

Apple är ju inte "manufacuturs" av denna produkt (se www.harmanmultimedia.com). I alla fall så är högtalarsystemet uppbyggt på så vis att du ställer basens volym manuellt vilket innebär att du själv avgör mycket av ljudåtergivningen. Jag KAN spela så högt att det plågar grannarna utan att det distar, men ungefär där går gränsen. Det är inte en ohygglig effekt i högtalarna, deras främsta förtjänst är den - i mitt tycke fantastiska - ljudåtergivningen. Rymdmässigt tycker jag att de håller för 10 - 14 kvadratmeter...

MVH mattias

Rätt länk till H/K´s sida . Med tanke på hur dom ser ut och hur liten plats de tar så låter dom ruskigt bra! (soundsticks alltså) Apple Pro Speakers låter inte illa, men inte alls i klass med Soundsticks.

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2001-09-18 16:29

Fast det jag tycker är drygt med Sounsticks är att dom tar en USB plats.. då måste jag koppla in min logitech mus i tangentbordet (eller Sticksen..) och då får jag massa sladdar som ligger o dräller..

SoundSticks är bra nog för att göra musik...
jag har inga problem eller nåt...

1
Bevaka tråden