Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högre upplösning ut från iMac

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I en gammal tråd berättade pata att han hade kört tillägget SwitchRes för att "boosta" upplösningen ut från vga-utgången på en iMac. Det kom på tal igen i en tråd om den nya iMacen igen.

Jag har nu testat detta här på min iMac DV (G3/400) och det fungerar faktiskt perfekt! Jag kör 1280 x 1024 i 75 Hz på en extern 19-tummare. Den interna skärmen på iMacen är svart, precis som pata beskrev.

Men det jag undrar över är om detta är skadligt? Finns det några risker med detta, för iMacen alltså? Någon annan som testat detta?

  • Oregistrerad
  • 2002-01-13 15:04

Jag tror inte det är skadligt, iMacens skärm stängs ju av, hade varit värre om den stått och visat en massa junk i för hög upplösning med ränder och störningar och kanske till och med högfrekventa tjutanden från bildröret....

Jag körde med SwitchRes i några veckors tid, sen när jag körde datorn i standardläge igen så funkade det som vanligt, inga jobbiga överraskningar. Tycker Apple borde implementera funktionen i nästa OS-uppgradering.

1
Bevaka tråden