Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glad mycket glad...

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Dual 800 verkar ha kommit till Helsingborg nu på kvällen så jag lär skall ha den på måndag.
Det var en trevlig överraskning att få den på en dryg vecka istället för 6 veckor.
Fick skärmen idag, 17" LCD...

Kul att höra att de levereras! Vi förväntar oss naturligtvis en rapport om dess prestanda...

Det kommer...
Tänkte prova bränna min första DVD idag. Fick nämligen en 867;a i går som vi skall ha i bilden...

Fick min dual 800 i onsdags

Jag skulle ha fått min 867:a med GeForce 3 80GB Hdd och CD-RW i dag. Men när jag ringde TNT för att höra när den skulle köras ut så sa dom att Apple sagt att den inte fick levereras för att det rörde sig om kreditkortsbedrägeri... =(

Apple har alltså sagt till TNT att jag eller någon har försökt att lura till sig en Mac och att dom inte får leverera till mig.. Gissa om man känner sig utpekad. Dom har inte ringt och frågat om det, utan bara hindrat leveransen. Nu är min (betalda) Mac på väg tillbaka till Cork på Irland...

Jag har ringt Apple Store flera ggr i dag men ingen vet något alls om det. Lovade att ringa tillbaka vilket dom inte gjorde.

Ganska less...

/Stefan

[ 31-08-2001: Meddelandet ändrat av: Insulin ]

  • Oregistrerad
  • 2001-09-01 00:35

Insulin: är ledsen för din skull.

[ 01-09-2001: Meddelandet ändrat av: Ekelund ]

  • Oregistrerad
  • 2001-09-01 08:36

JAG ÄR OCKSÅ VÄLDIGT GLAD

Fick nämnligen min 733a igår! (samt en Sony E220 skärm) Å den går som en dröm! Vilken skillnad mot min gamla iMac, hehe..

Ekelund

Tack..

Är ganska less nu, såg fram emot att få min nya dator innan helgen så att jag skulle ha något att göra.. =(

Gillar inte att bli svartmålad heller. "levererar inte till stefan"

ja ja nu har jag i alla fall fått klaga lite..

/stefan

Jag tycker att du skall föra lite liv om detta med Apple.
Ring deras kundtjänst också! Påpeka att du tagit väldigt illa vid dig av deras handlande och hota med lite massmedia och rättsliga efterspel. HAr du tur så kanske de slänger in ett par SoundSticks för att trösta dig...

Micke W

Jag ska göra det, försökte i fredags men de första 20 gångerna jag ringde AS så kom man bara till deras telesvar. "Apple stor har öppet mellan bla bla" (givetvis på deras öppettider)

Är det någon som vet vart man kan vända sig? Det är inte så lätt att få tag i någon på Apple... Tacksam för hjälp..

/Stefan

handla dina prylar på macoteket i framtiden. Bra tips!

Ja, Macoteket har alltid haft bra service, men Apple Store Education har bra priser och man har mölighet att BTO. Men nu känns det som att det inte hjälper.

Är det någon som vet vem man ska prata med på Apple för att få det här löst? Telefon nummer till support/klagomål?

/Stefan

Jag tror att det är:
08-587 711 50
men jag kan ha fel, har inte numret här hemma...

Micke W

Tack, ska prova det på måndag. Jag har lite att säga dom...

/Stefan

Värst vad alla handlar nya burkar då...

Har alla gott om pengar över eller?

Ja, idag fick jag efter många om och men min nya dator. MEN jag har beställt Apple Pro speakers till den och dom fungerar inte. Finns det någon i Umeå (ålidhem/tunnelbacken/universitetet) som har en G4 med utgång för Dessa? Eller en ny iBook?

Jag har pratat med Apple Support och dom säger att jag måste testa dom i en annan burk innan dom kan göra något

Så finns det en vänlig själ i närheten av mig som jag kan få prova dom hos? (Jag blir galen om jag måste skicka iväg den efter allt strul).

Vet inte av någon Apple affär i Umeå som har något annat än gamla iMac´s..

/Stefan

Kan den nya iBooken driva såna? Ger den verkligen samma extraström som nya G4 :or?

Du skulle ju kunna snacka med Umdac, de kanske har nån ny burk inne som du får testa på.

Adrian B

Känner mig som en fåne, att jag inte tänkte på det!! :eek:

Ska kolla där i morgon, jag vet inte om den nya iBook:en har det. Men Apple Support sa det men det betyder ju inte så mkt...

/Stefan

Har skrivit det här i en ny tråd också men... Det får bli här också.

Jag har fått mina QS 867:a i dag, men förutom att mina Apple Pro speakers inte fungerar. (glappkontakt) så surrar den när den äv avstängd. Det låter väldigt högt som att min Hdd snurrar eller nätdelen djävlas... Låter i alla fall inte bra.

Är det någon som har en QS som har liknande problem? Eller någon som vet vad det kan vara. Den blir knäpptyst om jag drar ur kontakten, och stoppar jag tillbaka den så "knastrar" det till. Vågar inte låta den stå på över natten ens.. Tillägg inte på, utan med strömen i kopplad.

/Stefan

[ 04-09-2001: Meddelandet ändrat av: Insulin ]

Stefan,
Självklart får du komma ner till oss på Minervaskolan och testa dina högtalare. Du kan prova på 867, 800, iBook, TI, "You name it"...

Jag har fått min Dual 800 nu

Jag har också laddat hem en demo av Quake, men som ni säkert alla vet så ogillar jag data spel, så jag får väl begära att kidsen som vet vad de gör, testar...

Micke W ,

Det är inte ok att vi bara byter dator? En krånglande 867 mot en fräsch dual 800? Inte.. näe trodde väl det.. hehe

Jag ska på Umdac och kolla om dom har en maskin inne annars skickar jag ett mail om det är ok. (inte bytet.. )

/Stefan

Insulin - du kan alltid fara till Dialect (nu där gamla Rune Johanssons vid E4:an låg). Där har dom Ibook (nya), samt G4 533 Digital Audio (där pro-speakers ska fungera) m.m.

Citat:

Skapades ursprungligen av: mathias:
Insulin - du kan alltid fara till Dialect (nu där gamla Rune Johanssons vid E4:an låg). Där har dom Ibook (nya), samt G4 533 Digital Audio (där pro-speakers ska fungera) m.m.

Prata med Sven-David.

Tack för svaren, pratade just med apple Support och det blir tydligen en DOA (Dead On Arrival). Vilket är både bra och dåligt, bra: den blir kollad så jag vet att den fungerar. Dåligt: jag blir utan dator efter att ha haft den i 16 timmar.

Undra om man kan kompenseras för allt strul.. Dels TNT, kontokortsstrulet och nu det här?

/Stefan

Jag köpte en ny G4/450 MP med 768 MB RAM under sommaren. Eftersom jag föredrar MP-maskiner nu när X är här fick det bli en sådan. Dessutom har den ju DVD, vilket passar mig bättre. Jag är mycket nöjd med denna maskin som är snabb och trevlig. Minnesmängden gör att jag klarar mig ett antal år framöver.

1
Bevaka tråden