Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Combodrive i kuben

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-18 13:40

Funderar på att byta ut original-DVD-spelaren i min G4/500 cube mot en combodrive. Är det fysiskt möjligt?

Citat:

Skapades ursprungligen av: split:
Funderar på att byta ut original-DVD-spelaren i min G4/500 cube mot en combodrive. Är det fysiskt möjligt?

Om du får tag på en sån som sitter i de "nya" iMacarna t ex är det möjligt. Jag tänkte köpa en cd-rw an sån typ från ett företag förut men det blev aldrig av. Kan ta reda på vad det heter så kan du ringa och fråga.

Det är dock inte billigt. Den 8x4x24 jag tänkte köpa gick på över 3000 inkl moms.

[ 18-12-2001: Meddelandet ändrat av: kvirran ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-18 14:35

Det vore bussigt! Måste ju gå att köpa en motsvarande CDR/DVD-drive från nåt PC-varuhus billigt... Hoppas jag.

Är det en standardstorlek så borde det gå bra ja.

Citat:

Skapades ursprungligen av: split:
Det vore bussigt! Måste ju gå att köpa en motsvarande CDR/DVD-drive från nåt PC-varuhus billigt... Hoppas jag.

Det går INTE att köpa en sån hos ett pc-varuhus. Inget jag hittat i alla fall. Det är en specialmodell, dvs den är bra mycket smalare än "vanliga" och dessutom är den ju inkastmatad. Det ser du ju om du tar ut Cuben ur sitt skal.

Vill du få tag på en brännare/DVD ringer du hit: SwedServ:08-749 24 15

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-12-19 11:19

sen får man se vilka drivar mac klarar fwd har en lista över kompatibla spelare.. ganska nyttigt att kolla den innan man köper annars kan det hända att din mac tex inte kan läsa mucik från cdskivorna osv..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-19 11:26

Ursäkta en novis, men vad menar du med FWD?

Citat:

Skapades ursprungligen av: pewe:
sen får man se vilka drivar mac klarar fwd har en lista över kompatibla spelare.. ganska nyttigt att kolla den innan man köper annars kan det hända att din mac tex inte kan läsa mucik från cdskivorna osv..

Ringer man dit jag föreslog säljer de samma modeller som Apple har i sina datorer. Det är samma art.nr på dem som i Apples "reservdelskatalog" för återförsäljare enligt han jag talade med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-12-20 08:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-20 09:18

Tack, bojs. Ni är bäst. God Jul!

1
Bevaka tråden