Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk i Cube

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-04 21:34

Tänkte sätta in en 80 Gb disk i min Cube. Men är lite fundersam. Är de de tre skruvarna på ena (åtkomliga) sida) som skall lossas? och kylflänsarna dras ut? Kan man därefter dra ut disken, bakåt eller åt sidan, efter att lossat kablarna under stödplåten för airportkortet? Vilken nyckel skall jag köpa hos Claes Ohlson för att kunna lossa de tre skruvarna?

Det är de tre skruvar som håller kylflänsen fast i hårddisken som du behöver lossa. Sen drar man bara ut disken och flyttar en plastskena från gamla till nya disken. Det är Torx-skruvar men tyvärr minns jag inte om det är storlek 8, 9 eller 10. Köp ett "datakit" på Clas Ohlsson för 89 spänn så har du allt som behövs!

Kolla in Apples sida för sånt man får byta utan att garantin ryker. Där finns hd-byte med.

http://www.info.apple.com/support/cip/index.html
PS. Köp verktyg av bra kvalité. Skruvarna i min Cube satt stenhårt och pajade första mejseln! Förresten så sitter en av skruvarna rätt eländigt till. Man måste vinkla mejseln för att komma åt. Skruven blev inge snygg av det.

[ 05-12-2001: Meddelandet ändrat av: kvirran ]

  • Oregistrerad
  • 2001-12-05 16:42

Se där! tack för infon, letade på Knowledgebase men hittade inte den sidan med denna utmärkta Quicktimefilm som visade hela proceduren. Det är inte Torx 10, den är för stor och den minsta jag har, så 8 eller 9 behövs nog.

1
Bevaka tråden