Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg nivå från ljudutgång på G4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen bytt upp mig från en G3/233 (desktop) till G4/466. Något som förundrar mig är varför nivån är så mycket lägre från ljudutgången på G4:an jämfört med G3:an. Nu måste jag dra upp volymen på förstärkaren mycket mer för att få samma ljudstyrka som jag fick tidigare med G3:an.
Volymen är på max i ljudinställningarna (så ni inte tror jag glömt bort den
Är det gemensamt för samtliga G4or att de har så låg nivå från ljudutgången?

[ 22-11-2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Jag har inte märkt någon skillnad men jag har heller inte "letat".

I OS 9 finns det flera volymkontroller som samverkar på ett märkligt sätt. Det verkar som om de är kopplade i serie. Du har några volymkontroller under äpplet, en i "remsan" och en till i iTunes.

Menar du volym till hörlurar eller till förstärkare?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-12-06 15:22

Jo det där har jag verkligen märkt av, jag sitter med en G4 867 med hörlurar, med alla volymer på max har jag ändå en löjlig niva, här går det inte längre att bränna på och få lite ont i öronen, undrar varför?

Men ett problem är det som jag hoppaas går att lösa...

har ni hljt volymen med komtrollerna på tbordet? tog ett tag innan jag hittade dom men det kanske bara är för att jag är ny på mac?

Japp, alla kontroller är "maxade". Dock kan man inte säga det samma om ljudnivån ut tyvärr

1
Bevaka tråden