Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lamt Apple

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-05 18:01

Nu har jag (ÄNTLIGEN!) fått min G4 867 Mhz GeForce 3, den är rock solid, grym, sexig, jag köpte även ett par soundsticks och en sub (!!!!) ALLT är underbart, utom att jag måste ladda ner Mac OS X... Det följde inte med datorn! Det vart jag redigt lack på.... Här sitter man och hoppas att man ska få pressa FPS i världens vackraste och roligaste spel; OSX
Fast det fanns inte med som sagt.... Nåja, nu ska jag lyssna på lite grym Bas musik samtidigt som jag spelar Q3 tror jag... VILKET TRYCK! Jag håller stabilt runt 100-200 fps i 1024x768 ALLT på Max... Den saktar ner till 100 när man spränger tre styck Anarcies i luften med ett och samma raketskott så att blodet vacker flyter ut över hela banan....
Den har förresten inte krashat överhuvud taget!

Lyckan är total, uppenbarligen

Ang OS X: Menar du att du inte ens fick med 10.0.3 svensk version?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-05 19:25

Inte ens 10.0.3... Det borde ligga på Återskapa program CD skivorna (3 st) men det gör det inte... Inte heller på installera Program CDn..

  • Oregistrerad
  • 2001-11-05 20:40

Det där beror väl ändå på att Apple såg till att de nyaste QS-burkarna måste ha endera 9.2.1 eller 10.1 ?!
10.1 var inte klart till leverans av alla QS, så det fick bli endast 9.2.1 samt rätten till gratis 10.1. Inte så fel ändå, även om jag förstår första reaktionen...

Fick hit en ny QS 733 alldeles nyligen, den kom med OS X 10.0.3. Därav min undran.

Men det är som du säger Palle, Apple skickade inte med X alls under en period.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-05 21:54

Förstår argumentet... Men "under en period" låder som om det sades för länge sedan, denna dator fick jag idag...

  • Oregistrerad
  • 2001-11-06 01:49

Vi fick in nya 733 :or idag, som jag inte har kollat. Men den nya Dual 800 som vi just ställt upp i butiken, den hade inget X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-06 08:50
Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
Nu har jag (ÄNTLIGEN!) fått min G4

Härligt mannen, då vet du vad som gäller om du vill lira lite Quake

Hoppa förbi #mcz om du är sugen på att joina

Smith aka Unit

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-06 17:33

Ain´t that something!
Jag ringde just Apple supporten... Gissa vad! Dom skickar inte med OSX längre, man MÅSTE skicka in sitt lilla papper, då nämnde jag att det finns dom som inte fått sin kopia ens efter 4 veckor. Svaret? Jo; "Det tar runt 6 veckor" sa han.... SJUKT! Värre än LAMT tillochmed!
Nej, nu ska jag ladda ner OSX 10.1... Det tar 3 timmar

  • Oregistrerad
  • 2001-11-07 11:11

Zaphod!

Grattis till din nya dator. Jag fick min QS 867 med GeForce 2 för två veckor sedan och har ett problem. Kan du kolla min diskussion om problem med QS och se om detsamma gäller för din med GF3?

Jag fick inte heller OS X med föresten. Fick köra samma variant som du...

/ Mattias Malm

[ 07-11-2001: Meddelandet ändrat av: Mattias Malm ]

1
Bevaka tråden