Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen helt ny iMac med TFT skärm på MWNY!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacUser har nu hela nyheten. Det blir inte en helt ny iMac utan speedbump till 650-750MHz!!

Inte så kul

  • Oregistrerad
  • 2001-07-14 00:24

äähh. Vad vet dom. Har dom suttit en hel natt och sett in i Terminal fönstrets djup, frågat minnes kretsarna vad som syns i Apple electronikens framtid. Nä!
Det blir visst en TFT iMac. Tro mig, det känns i musknappsfingret :rolleyes:

Det ar inte bara MacUser som rapporterat om detta...

  • Oregistrerad
  • 2001-07-14 12:23

Låt mig få citera en känd Mac profil:

"Oh, and one more thing.."

Jag hoppas verkligen pa en helt ny iMac + uppdaterad PM G4 serie samt en massa nytt godis kring OS X. Apple kor mycket reklam i stan, "I (rod apple logo) NY." Finurligt.

  • Oregistrerad
  • 2001-07-15 00:25

New York vilket dessutom är the Big Apple..
Måste va kul å va på plats s a s..

Ja, då var det bekräftat!

Ingen iMac med TFT skärm.

Uppdatering till 500, 600, 700MHz med CD-RW. I övrigt likadant!

  • Medlem
  • International user
  • 2001-07-18 17:53

Hmm, dom kunde åtminstånde stoppat i GeForce 2 som standard i dom två topp modellerna... Uselt! Fast nu verkar det vara ATI 16 mb i alla burkar vilket är ett framsteg... Hade dom det med tidigare modeller eller sket dom i att nämna det?
Snart kommer nog en "Big Bang" från Apple har jag en känsla av... Det kom med iMacen -98 Cuben -00 och kanske på MW Tokyo så gissar jag på nästa... Fatass -02!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-19 00:08

Tror också på en stor nyhet inom området "Imac"... Alt:
1. Större,annan skärm (TFT?)
2. Ny Design och grund konfiguration
3. Totalt skrotande av serien (!). Givetvis med ny ersättning...

Tokyo nästa!
:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-19 00:12

..och förresten; om man nu slipar lite till på nya Ibooken (låt oss säga med en lika stor skärm som PB Ti t.ex.) så får man ju prestanda som matchar Imac i alla lägen.. Varför då överhuvudatget ens fundera på att skaffa en "bordsdator". Framtiden tillhör det bärbara!

  • Oregistrerad
  • 2001-07-21 01:45

Clavius: Hmm går det att koppla in LCD skärmarna från apple i ibooken? För då kan man använda den bärbara som stationär när man vill med större skärm, men när man är ute så tar man bara och kör liten tumm vilket gör det lättare att ta med sig.

  • Medlem
  • 2001-07-21 03:11

Enligt Apple själva krävs en G4 PowerMac eller Cube, troligtvis pga ADC-kabeln.

USELT att inte ens deras egna produkter funkar tillsammans!

1
Bevaka tråden