Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för ny fläkt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en PM G4 med 3 interna HD´s, två av dessa SCSI diskar varav en är en 75Gb disk.. den är stor o varm

kan det vara dags o byta el stoppa i ytterligare en fläkt.

Vore ju inte helt fel av Apple el 3:e part o erbjuda racklådor och el riktiga server lådor. (har ju varit mycket snack om detta länge nu..)

Har förövrigt för mig att ja läst om något 3:e partsföretag som just erbjuder racklådor för G4or... hmmm o iMacs om ja inte minns fel.

Stämmer bra!
De har för alla modeller.
http://www.marathoncomputer.com/

Gör helt enkelt som så.. hittade nämligen lite fler scsi diskar...

kör in 3 st SCSI diskar o tar bort den interna IDE disken. så ska det väl ta o bli lite bättre speed rakt över.

2x50gb + en 75a... får räcka tycker jag..

Det är normalt sett bättre drag i en IDE än i en SCSI-disk (om det inte är U160 såklart).

/fg

Dock är ju SCSI mer lämpat för omfattande filhantering.. dvs fler samtidiga anrop mot en HD klarar SCSI av mycket bättre än IDE..

nu kanske jag blir påhoppad, men om jag använder liknelsen mellan hubbar o switchar så kanske du förstår vad jag menar?

Jupp, håller med dig. SCSI är mer intelligent att enheterna kan utföra kopieringar emellan sig själva utan att behöva involvera CPU:n alltför mycket. IDE tjattrar mer med processorn under en kopiering t.ex

1
Bevaka tråden