Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5400 steg tre

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-06-05 10:20

hej alla jag har en liten nostalgimac..
5400 är redo för steg tre i sin utveckling.

steg ett var att bestycka den med 128MB ram det var gott att hysta i massa minne i den

steg två var att.. logickortet från en 6500 250 skulle in.. även detta gick galant

nu kommer steg tre som kan tyckas motsägelsefullt redan från början med tanke på att tv kortet.. inte riktigt är tv kvalitet men.. den skall bli en dvd video=)

detta kom jag fram till efter som processor kort nje.. vem vill ha en g3:a utan fiktigt 3d stöd så man kan köra spel

och att lyckas koppla ett grafikkort till den interna skärmen har inte med mig att göra

men då kom jag med den grymma tanken.. jag behöver en sovrumstv.. och en philips 14" med video ligger på 2400 typ.. hmmnn men hur mycket video ser man.. nje.. dvd får det bli..

så min fråga till er.. är om någon vet ett billigt kit med scsi dvd och pci kort som inte är större än 7" dvd:n skall även hellst ha svart fromt.. för att inte sabba utseendet helt.. på mitt svarta 5400chassi

please help.. någon kanske har ett begagnat dekorder pci kort.. och någon kanske vet var ja kan hitta en svart scsi dvd läsare..

tack för all hjälp

Om du ringer Paul på Provectum, tfn 08-458 98 00, så har han troligen kvar ett BOA DVD-dekoder kort för PCI.

Lycka till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-06-05 16:09

oj.. hmmnn.. jag hade inte tänkt göra det just nu.. umms-.. hehe..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-06-11 10:06

så då har jag fixat en dekoder kort.. trevlo.. :D.. nu är det bara en DYR scs dvd kvar.. uscha då

1
Bevaka tråden