Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC - Apple lanserar ny 17" Cinema Display

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte just att AppleStore har stängt för uppdatering. Öppnar igen inom en timme...vad är det på gång?

Vi uppdaterar under kvällen!

Diskutera alla nyheter på 99mac.com!

[ 21 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

http://www.apple.com/displays/

Apple släppte precis en ny 17" TFT skärm för $999 dollar - rekordlågt pris för en så stor TFT skärm!

- uppdaterar igen om fem minuter - :eek:

Det blev en ny 17" skärm som ersätter den traditionella 17" CRT skärmen som nu utgår ur sortimentet.

1280x1024 upplösning och 160 graders betraktningsvinkel. ADC anslutning och USB hubb, med andra ord en lillebror till 22" Cinema Display! Sweet 17!

http://www.apple.com/displays/asd17/index.html

  • Medlem
  • International user
  • 2001-05-21 21:00

Redigt grymt måste jag säga... Hade jag 10k så skulle jag köpa den... Eller nej jag menar 12,5k... 12.500:- för en skärm, aj...
MEN! Jag kan inte förneka, en ruggigt bra skärm som är grymt snygg och tunn.

Den kan inte riktigt ersätta CRT skärmen, priset skiljer alltför mycket.

Undrar hur den här skärmen kommer att sälja?

CRT skärmar var inget för Apple längre. Gissar att försäljningen av Apple CRT skärmar gått ganska trögt de senaste åren. LCD skärmarna passar Apples profil mycket bättre.
Jag tycker att det var ett bra drag av Apple att rensa bort CRT skärmarna från produktportföljen och endast satsa på LCD skärmar.

[ 22 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Grymmt! Jag tar två!

Dock var den senaste CRTn väldigt cool. Ok att 15" LCD nu sänkts ännu mer, men om man ska sälja en mac + skärm till kund, så blir det ganska mycket pengar om vederbörande vill ha en Appleskärm.
Faktum. Man kan ju få Sonys FD 19" för mindre pengar än 15" LCDn.

Apple har som väntat kompletterat sin TFT skärmpark med ett mellansteg, ´17. Jag håller med Martin, den kan inte riktigt ersätta CRT:n, men den kommer nog att sälja bättre än ´15 TFT:n. En akilleshäl med TFT:n är ju också färgkalibreringen, jag tror det hade varit smart att också introducera en low-end ´17 CRT med inbyggda högtalare och en high-end ´19 ColorSync CRT. Men handen på hjärtat, som macägare har man aldrig fått vara särskilt priskänslig eller hur? Så det står nog en ´17 TFT hemma hos mig snart ...

  • Oregistrerad
  • 2001-05-22 16:55

Hade mer än gärna köpt en om jag bara hade haft en G4a med ADC.

Någon som lyckats med att ansluta en ADC-skärm till G3 blåvit med Radeon kort samt passande adapter?

Någon som har beställt den nya 17" LCD??

1
Bevaka tråden