Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X-tra cd i min MDD?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill bli av med lite burkar på irlskrivbordet och tänkte slänga iväg min externa CDRW och montera en extra CD i min MDD istället.
Men, fråga: (oh, hjälp känner på mig att svaret på denna fråga är så förbannat uppenbart att jag kommer att ångra att jag ställt den men va f@n, hit me...)
Nå, idag så matas ju cd ut vid tangentryckning. Hur blir det om jag har två? Matas båda ut samtidigt?

[ 04. mars 2003, 22:46: Meddelandet ändrat av: Mac Bettan ]

Nej, du får en liten symbol till höger uppe i menyraden, i närheten av klockan eller ljudsymbol eller vad du nu har där. Symbolen är samma som du har på tangentbordet och när du klickar på den får du välja vilken cd-läsare du vill öppna.

Glömde säga att tangentbordskommandot matar ut den ordinarie CD:n

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-03-05 02:23

alt eject "skjuter" ut den andra enheten om du har en sådan.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mac Bettan:
Vill bli av med lite burkar på irlskrivbordet och tänkte slänga iväg min externa CDRW och montera en extra CD i min MDD istället.
Men, fråga: (oh, hjälp känner på mig att svaret på denna fråga är så förbannat uppenbart att jag kommer att ångra att jag ställt den men va f@n, hit me...)
Nå, idag så matas ju cd ut vid tangentryckning. Hur blir det om jag har två? Matas båda ut samtidigt?

Tänk bara på att MDD-chassit är utformat så att fullängdsenheter inte ryms - som regel slår de emot kylflänsen så att chassit inte går att stänga. Dessutom måste plastbiten på CD-slädens framsida vara borttagbar, annars går släden inte att få ut genom luckan på framsidan. Om man inte vill gå lös på chassit med diverse verktyg, det vill säga...

Ofta är det bara hörnen som tar emot. Dessa kan rundas av enkelt med en tång eller liknande. Så har i alla fall jag gjort.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Alf Nilsson:
Ofta är det bara hörnen som tar emot. Dessa kan rundas av enkelt med en tång eller liknande. Så har i alla fall jag gjort. Fungerar hur bra som helst.

1
Bevaka tråden