Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i forumet!

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eftersom vi har uppdaterat forumet så räknar vi med att det finns lite missar här och där. Vi har under kvällen som gått korrigerat en del saker och kommer nu att be om hjälp i jakten på "buggar".
Som om ni stöter på trasiga länkar eller andra konstigheter i forumet så låt oss gärna få veta det i denna tråd.

Det underlättar om ni specificerar problemet så noga ni kan. Även vilket operativsystem, webläsare och "skin" som ni använder kan vara nyttig information.

Så, let the bugs be found!

1. Kan fortfarande inte byta skal.

2. Kan inte klicka på nån ikon i meddelandefönstret, t ex smileysar, länk-ikon, fetstil osv - det händer helt enkelt ingenting.

Jag kör XP SP1, Mozilla Firefox 1.5.0.1

Ursprungligen av deadbeat:

1. Kan fortfarande inte byta skal.

2. Kan inte klicka på nån ikon i meddelandefönstret, t ex smileysar, länk-ikon, fetstil osv - det händer helt enkelt ingenting.

Prova att rensa cookies, cache och logga ut och in och se ifall det hjälper.

Ursprungligen av deadbeat:

1. Kan fortfarande inte byta skal.

2. Kan inte klicka på nån ikon i meddelandefönstret, t ex smileysar, länk-ikon, fetstil osv - det händer helt enkelt ingenting.

Jag kör XP SP1, Mozilla Firefox 1.5.0.1

1. Mycket konstigt. Testat med att rensa cache och sånt? Vilket är det skal du kommer in i? '99musik Funky' är borttaget (det funkade inte att byta ifrån), så har du det så måste du rensa cachen. Om inte det hjälper så ropa till, så måste jag titta närmare på det.

2. Detta ska också fungera sedan någon timme eller två tillbaka.

En lite kosmetisk detalj:
Den oranga "menybalken" längst upp (Forum FAQ Nya Inlägg osv) når inte hela vägen ut till höger, saknas ca 2mm

Explorer MacOSX 10.2.5 ( fungerar däremot fint i safari)
Kanske ointressant då Explorer kommer att försvinna.

Ursprungligen av not2logic:

En lite kosmetisk detalj:
Den oranga "menybalken" längst upp (Forum FAQ Nya Inlägg osv) når inte hela vägen ut till höger, saknas ca 2mm

Explorer MacOSX 10.2.5 ( fungerar däremot fint i safari)
Kanske ointressant då Explorer kommer att försvinna.

Explorer på mac är väldigt slarvig i att stödja css-standarder, vilket vi använder i högsta grad nu, så jag hoppas du kan leva med det? Annars är du välkommen med screenshot så kan jag försöka fixxa även det när jag har tid.

Ursprungligen av Kriss Abens:

Explorer på mac är väldigt slarvig i att stödja css-standarder, vilket vi använder i högsta grad nu, så jag hoppas du kan leva med det? Annars är du välkommen med screenshot så kan jag försöka fixxa även det när jag har tid.

Känns som onödigt arbete då det endast är en 2 mm grå linje och endast i explorer. Det är trots allt innehållet i trådarna som är det viktigaste,
Däremot har jag märkt att "citatrutorna" ibland går utanför ramarna. Det är lite värre. Återigen Explorer. Det fungerar bra i de andra browserna (förlåt svengelskan):)

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 23:09

Den gamla "förstasidan", kommer den tillbaka?
Eller sker det det en total ombyggnad här?
Tyckte jag såg en rätt soft sida igår natt.

Förstasidan kommer tillbaka. Riktigt när och hur kan vi inte svara på då det var den installationen som ställde till allt elände.

Transparangerna i knappar och symboler fungerar inte "Pro"-läget. Det blir fult och pixligt runt i kring.

Mp och Kriss Abens: Japp, cachen var det. Nu funkar'e

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-05 01:02

Våldsamt bra att antalet läst-parametern inte nollades. Det har den gjort tidigare uppdateringar, lite aperiodiskt sådär. Så det finns gamla trådar med 50 inlägg men som är lästa 8 ggr och lite sånt kul, i forumets gömmor.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-04-05 09:34

Mysko: hittade massa inlägg från igår som jag borde ha läst, kollade i morse och läste en tråd, nu hittade jag inlägg som var postade långt innan som jag inte såg då... det är så i flera trådar... alltså inlägg som är gjorda men som jag nite ser förän långt efter.... klockbugg?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-05 10:20

"Infoga Länk"-funktionen fungerar fortfarande inte som förut - man kan inte lägga in text på länken utan den får alltid målets namn.

Till exempel:
http://www.99musik.com

Istället för:
länk till 99musik

Som synes går det ju att gå in i den genererade koden och ändra, men det är inte lika smidigt som förut.

test..

tillägg: Det fungerar ju t.om. smidigare än tidigare
tillägg2: Skillnaden är att istället för att skicka upp en ruta till helt i onödan så markeras nu istället området där man vill skiva in länktexten.. bara till att skriva på alltså.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-05 12:21
Ursprungligen av Volantiz:

tillägg: Det fungerar ju t.om. smidigare än tidigare
tillägg2: Skillnaden är att istället för att skicka upp en ruta till helt i onödan så markeras nu istället området där man vill skiva in länktexten.. bara till att skriva på alltså.

Doh! :rolleyes:
OK, jag är seg jag vet...:kaaaka!:

Vem som helst kan lägga in nyheter i nyhetsforumet. (Men det kanske har med den allmänna buggigheten med förstasidan att göra?)

Ursprungligen av false messiah:

Vem som helst kan lägga in nyheter i nyhetsforumet. (Men det kanske har med den allmänna buggigheten med förstasidan att göra?)

inte vem som helst, utan endast de som ska kunna OCH obekräftade konton :). Nu är det fixat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-05 12:42

false messiah: plockade bort "nyheten", men vi ska åtgärda det.

edit: fast den verkar ok, så nu finns den här under Evenemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 13:42

När jag får ett e-brev om att jag har fått ett meddelande på 99:an stå står det så här:

Du har precis fått ett nytt PM på 99musik.se frånbitbob.

Det fattas ett mellanrum mellan "från" och användarnamnet. Bugg bugg bugg

Ursprungligen av Rizzo:

När jag får ett e-brev om att jag har fått ett meddelande på 99:an stå står det så här:

Du har precis fått ett nytt PM på 99musik.se frånbitbob.

Det fattas ett mellanrum mellan "från" och användarnamnet. Bugg bugg bugg

Nu är det fixat!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-04-06 12:20

"Liknande diskussioner" degar ut sig åt höger utanför forumet när det är långa namn på poster. Kolla här t.ex. http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=17905.

Kör firefox 1.5.0.1, winXP, funky-temat.

  • Medlem
  • 2006-04-06 12:42

Man kan inte ta bort Offtopic från "Nya inlägg"

tack, för ni äntligen bantade den där recensions avd till 1 avd!!:D

Citat:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in c:\inetpub\99musik.com\forum\includes\class_core.php on line 2967

..står det när jag försöker starta en ny tråd.

  • Medlem
  • 2006-04-07 15:36

Jag hittade denna Buggen, längst ner i forumet.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-04-07 18:37

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in c:\inetpub\99musik.com\forum\includes\class_core.php on line 2971

stöter också på denna, oerhört frustrerande.

Får också timeout....

Timeout-problemen är noterade och vi försöker klura ut vad det beror på. Gäller det i samtliga forum eller enstaka? Alltid eller ibland?
Prova också för säkerhets skull att logga ut, rensa cookies och cache och logga in igen.

Jag har testat på flera datorer, mac och PC, får timeoutfelet ändå.

Bevaka tråden