Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

STRAFF: Ställ en MDD på Steves arbetsbord.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha. Så brann såklart den ena av de två (av Apple) överklockade (=förkortad livslängd) Motorolaprocessorerna i min MDD. Mitt under brinnande produktion. Det är vad man får för 38 000:-. När Apple får in nya processorer är det ingen som vet.

Dessutom är datorn för varm och dåligt skärmad invändigt. Jag får intern "ground loop" i mina videokort (Aurora Igniter) liknande det många som jobbar med musik och ljudproduktion beskriver. Förutom att den är den ljudligaste dator jag någonsin träffat på. Jag trodde att det var ett skämt när jag startade den för första gången. Nu kan jag kanske få den lika "tyst" som en QS (också den tveksam i ljudproduktionssammanhang). Det enda den där Firmware uppdateringen gjorde var att få fläkten att låta illa hela tiden sitället för att pumpa ut oljudet. Tjohoo...inte. vad tänker Apple med? Jag trodde att vi som jobbar med ljud, video och DTP var viktiga för dom?

Till alla er som funderar på att köpa en MDD. Gör det inte. Apple är för mig förknippat med kvalitét. MDD är inte kvalitét.

OSX är grymt men jag kommer att gå över till PowerBook med Magma chassi nu. Inga fler stationära "workstations" för min del innan vi har en rev B av en ny processormodell.

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=14;t=000753

Och så vill jag svara Olle från en tidigare tråd: Värmen är inte den ensamma boven till störda PCI-kort. Datorn är överlag illa skärmad vilket orsakar brusig signal i all A/D-D/A konvertering. Ödestiget för video- och ljudproffs. Processorerna kan inte vara annat än överklockade eftersom Motorola inte tillverkar G4:or över 1GHz. Det är t o m troligt att 1GHz modellerna är 867:or för att spara pengar. Varför annars den överdrivna kylningen?

Jag spyr inte galla över Apple. Det smärtar mig bara oerhört att ett så fantastiskt företag med så många innovativa idéer (som ljudlösa datorer t ex) kan bete sig så vårdslöst mot sina trognaste kunder. Och att vi kunder tar "bitch slap":en är unikt. Vi låter oss trampas på hur mycket som helst för att vi älskar OS:et och aldrig kan tänka oss att solka ned vår arbetssmiljö med Windows (inte jag iallafall).

[ 04. mars 2003, 13:43: Meddelandet ändrat av: Martin Munthe ]

1
Bevaka tråden