Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen: Hej då Radeon-fläkt!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-31 01:24

Lycka: Jag hör hårddisken i min kub igen! Svårt fantastiskt underbart alltså. Och då är det en Barracuda IV! Tjohoo!

Sist jag hörde den var när jag i ren desperation kopplade ur fläkten på mitt Radeonkort en kort stund. Men nu har jag alltså äntligen sluppit åbäket för gott. Därför vill jag här tipsa om ett enkelt sätt att slippa fläkten på Radeonkortet i kuben. För jag gissar att det borde finnas en och annan där ute i svedala som fortfarande sitter med en icke-ljudlös originalkub.

Jag köpte en Zalman ZM17Cu Kylfläns för 291:- på datorbutiken.com som passar precis i kuben efter lite enklare mekk med hexnyckel, sax och sandpapper.

Fläkten bände jag loss efter att ha kylt ned kortet i frysen. Ganska nervös och enkel operation faktiskt. Sedan slipa - rengör - limma - njut. Som grädde på moset så verkar hela maskinen jobba svalare än innan. Jag körde en hel del tung grafik innan och lyckades få ThermoInDock till 44 grader C. Nu får jag dra igång en hel massa mer grejer för att ens komma upp i 36 grader. Dessutom så "känns" :rolleyes: baksidan av kuben inte varm som förut. Grymme!

Plötsligt så blev 450MHz och långsamma bussar väldigt acceptabelt igen. För att inte tala om kubens looks - jag är nyförälskad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-31 02:33

Det finns Radeonkort till cuben utan fläkt.

Tillägg: Någon som vet vad vinkeln är på cubens sidor? Är den helt rak? 90°?

[ 31. januari 2003, 02:36: Meddelandet ändrat av: acke ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-31 08:41

Jo men enligt Apple Tech Support (xlr8ym.com) och ATIs egen support (som jag varit i kontakt med 2 gånger) så var ju Rage 128-kylflänsen på Radeon ett misstag.

I.. need.. a cube.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-31 12:49

Grattis! Så det blev inget svindyrt 7500 för dig då...

1
Bevaka tråden