Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixel gone!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som en pixel har dött på min TFT skärm, på min Nya iMac. Är det vanligt eller ?
En verkar ju inte så mycket men ögat "dras" till den hela tiden, mycket irriterande. Gäller garantin för sånt eller ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-02 12:03
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: applemagic:
Det verkar som en pixel har dött på min TFT skärm, på min Nya iMac. Är det vanligt eller ?
En verkar ju inte så mycket men ögat "dras" till den hela tiden, mycket irriterande. Gäller garantin för sånt eller ?

du måste ha minst tre.. eller är det 5 döda pixlar för att det ska gå på garantin..
men jag har hört att du ska kunna "massera" pixlarna så dom funkar igen

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: applemagic:
Det verkar som en pixel har dött på min TFT skärm, på min Nya iMac. Är det vanligt eller ?
En verkar ju inte så mycket men ögat "dras" till den hela tiden, mycket irriterande. Gäller garantin för sånt eller ?

Har du provat att "massera" igång den?

Nu har den som tur är försvunnit av sej själv, men hur masserar men den i fall det blir fler ??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-15 10:41
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: applemagic:
Nu har den som tur är försvunnit av sej själv, men hur masserar men den i fall det blir fler ??

He he, jag tror att den har försvunnit av själva tanken att bli masserad.
"Just look at them, but don´t touch them!"

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-03-18 09:45

Jag fick också en död pixel på min nya iMac. Den var ljusblå och satt uppe till höger. Jag blev livrädd, hatar irriterande objekt, och satte igång att massera. Efter ett tag så försvann den!

Jag har också lyckats massera igång pixlar, fick faktiskt höra det på en Apple-kurs.

Citat:

Har du provat att "massera" igång den?

LOL LOL

(jag vet att man kan göra det, det var bara så roligt att läsa...)

1
Bevaka tråden