Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T¨V på G4:a?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu med dom vackra nya TFT skärmarna poppar frågan: "finns det något TV-kort (PCI) till Mac?" upp!

Det vore lite trevligt att använda sin stora fina (som jag - trots prissänkningen - inte har råd att köpa) 23" TFT skärm och ha den istället för TV!

Och använda sin 1.42Ghz (inte heller råd....) som video för att spela in från TV (signal).

Ideér?

Det finns ju Skärmar med TV-funktion om man klarar sig med att inte spela in...

Den är ingen PCI-baserad lösning, men Formac Studio dv/tv har de funktionerna. Men då är den ju lite väl dyr om man bara vill ha tv-funktionen...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-01-28 22:46

Köp ett WinTV-kort eller dylikt och ladda ned iTV

...jag har själv ingen aning hur bra det fungerar, men jag tyckte dock att applikationen och installationen luktade lite Linux och lite Beta, fast man kanske inte ska kräva så mycket av version 0.1

Samuel - Formacs lösning skulle kunna funka bra. Har de funktioner man kan önska osv. Priset är något högt dock.

Ska bli intressant att se om Apples (i mina ögon) aggresivare lansering med sänkta priser på datorer och intoducerandet av prisvärda skärmar, samt att DC äntligen finns till Mac (och andra bra program / spel börjar komma), kommer öka tillgången på kringutrustning typ TV-kort m.m.

Jag vill att digitalsatellitkort ska fungera med Macen. DVB kort från Hauppauge eller Siemens. Någon som vet mer kan skriva här

1
Bevaka tråden