Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla med MDD - svara tack

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skulle vilja veta hur många användare här på 99mac som har MP G4 MDD-mac och som avser att byta till Apples nya nätdel samt fläkt. Skriv ditt nummer. Tacksam om vi enbart håller oss till detta och lämnar diverse argument om bra/dåligt utanför.

ANVÄNDARE:

001 - Olle Jonsson - har beställt (fyll sedan på)

Jag har otroligt svårt att motstå att fråga varför du vill veta och vad du ska göra med informationen?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 21:20
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: [email protected]:
Jag skulle vilja veta hur många användare här på 99mac som har MP G4 MDD-mac och som avser att byta till Apples nya nätdel samt fläkt. Skriv ditt nummer. Tacksam om vi enbart håller oss till detta och lämnar diverse argument om bra/dåligt utanför.

ANVÄNDARE:

001 - Olle Jonsson - har beställt (fyll sedan på)

Dumm fråga egentligen...

Jag menar alla som inte är ´döva´ byter väl ut nättdelen...

002 - Samuel Lindeman - Beställde så fort det gick(21/2, tackar Petra för tippset).
---
/Samuel

Ska byta så fort jag hittar ett Visa-kort...

003 - David Molarin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-25 21:45

004 - HL - här ska skruvas!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Jag har otroligt svårt att motstå att fråga varför du vill veta och vad du ska göra med informationen?

Snälla Rickard, jag ska inte *göra något* med denna informationen... se det mer som att pejla hur många som upplevt problem som nu kan åtgärdas. Jag är inte ute efter att *hänga någon* ansvarig varken här i Sverige eller hos Apple i USA. Jag förstår ifall det kan uppfattas som att vore på krigsstigen men så är inte fallet, den fnurra på tråden som uppstod mellan mig och Apple är (citat) "utagerad" och ingen av oss har några (citat) "hard feelings" gent emot den andre.

Mvh,
Olle Jonsson

[ 25. februari 2003, 22:10: Meddelandet ändrat av: [email protected] ]

005 (i skrivande stund) - Jesper Källgren - Ämnar beställa inom kort

006 och 007. Har nämligen också beställt till en arbetskamrat.

Agent 008 med rätt att byta...
Har dock ej beställt än.

009 Sjövall - har beställt...

010 - datorn är inte min, när jag får klartecken från kontoret så beställer jag, men vi avvaktar nog första beskeden om det.

  • Medlem
  • 2003-02-26 00:38

011

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-26 06:59

012 - Buster E - har beställt

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-02-26 08:00

013 - struntar i det, den står som server och får bullra 10ggr mer om den vill, det skiter jag i!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 11:06

014 - Min maskin står på LAN-master och jag hämtar den inte förrens bullerproblemet är åtgärdat.

Såg förresten alldeles nyss ett litet rykte om att det gått ut ett internt mail inom Apple från högsta ort att ljudnivån är högprioriterad. Hur det ska tolkas vet inte jag, då jag inte sett det, men det är ju kul att dom är tydliga internt

[ 26. februari 2003, 11:06: Meddelandet ändrat av: replicant ]

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 11:21

015 ? jodå, det är beställt. Jag ser fram emot att kunna göra det som Joy Division en gång sjöng: "Listen to the silence..."

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Arnold Corns:
015 ? jodå, det är beställt. Jag ser fram emot att kunna göra det som Joy Division en gång sjöng: "Listen to the silence..."

Eller en ännu bättre låt: Enjoy the silence med Depeche Mode. Den får jag rysningar av. Grymt bra. Texten, melodin, ja allt! Tänk om fler kunde uppskatta tystnad och inte bara se det som nåt dåligt.

OT

  • Oregistrerad
  • 2003-02-26 11:55

Intervju med grundaren av G4noise.com finns nu på

http://www.wired.com/news/mac/0,2125,57793,00.html

016. Självklart. Tycker att det är rätt OK gjort av Apple. Det är ett jättemaskineri att erbjuda alla ägare buyte av nätdel och fläktar.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-02-27 13:47

017 - drömmer redan om ljudlösa framtiden

Jag tror att drömmar om ljudlöshet kan grusas, datorn lär knappast bli ljudlös, utan bara mera normalt ljudlig.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-02-27 15:12

Allt är relativt, och om man sen hunnit bli döv innan fläktbytet så...

  • Oregistrerad
  • 2003-02-27 15:58

018- får väl jag säga. Men jag kommer inte att beställa något nätagg. Apple tog tillbaka min dator en vecka innan deras utbyteskampanj kom igång.

Då var det ingen som kunde säga att en fix var på väg och jag hade all rätt i världen att få tillbaka pengarna.

019 -- Nu hoppas jag att dom nya kraggen och fläktarna är mycket tystare också...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-02-27 16:32

020 - har beställt

Tjena jag vill inte ha en sådan sak (jag årkar inte skriva idag) för jag använder inte den soterns data men jag har en.

Ps. Du sa bara att dom som hade skulle skriva här. Ds.

021 och 022 här!

023 här

024 ska byta har dessvärre inget visa som fungerar över internet.

rolloq

Jag betraktar den där fixen som en ren förolämpning. Apple skulle lika gärna kunnat skicka ut lite tejp. Visst kommer datorn att bli tystare. från idustridammsugare till vanlig dammsugare. Och hur tejpen skall råda bot på att Apple kortat livslängden på sina maskiner genom att överklocka Motorolas processorer kan jag inte första. Helt ärligt kan processorerna nog behöva den där kylan. Eftersom värmen i burken blir för hög vågar jag inte längre ha mina PCI kort i maskinen (vi snackar om kort för hundra tusen).

Fruktansvärt uselt, Apple.

Bevaka tråden