Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TCP/IP Network

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-25 20:17

Jag har en G4/733, en Tibook 1GHz samt en gammal Begie G3;a, en D-link hub, kör TCP/IP mellan Tibooken och G4:an detgår bra, men mellan G4:an och G3:an så är det superslött med TCP/IP, däremot med Appletalk så funkar det bra mellan dom, (ex. 500MB tar 1 timme med TCP/IP, 9 min med Appletalk) har ett extra snabbare ethernet kort i G3:an. Nu vill jag inte använda Appletalk för jag kör Pro Tools på G4;an, vad kan jag göra för att snabba upp detta, eller gör jag nåt fel?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-01 16:18

Ingen?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-01 16:34

Får du motsvarande skillnad mellan AT och IP om du kopplar på G3ans interna Ethernetport?

Verkar ju som om den inte kopplar av ngn anledning på ditt PCI-kort. Är det några drivisar till kortet? Kan de ge skillnad på AT/IP? Kör du 9an på G3an eller?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-02 19:46

Jag testade just på den inbyggda ethernetporten, samma sak där, slött på IP, bra på Appletalk, så det är alltså inte kortet. Kortet år ett Farallon och har en driver installerad.
OS 9.1 på G3 an, OS 9.22 på G4:an.

Anslut en korsad kabel direkt mellan G3:an och G4:an, utan att gå via hubben och kolla vilken hastighet du får då. Möjligen snackar inte G3:an och hubben speciellt bra ihop. Jag har sett detta förut med äldre PowerMacar och vissa D-link hubbar.

1
Bevaka tråden