Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startproblem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-02-24 00:30

Min G4 933 med Mac OS X 10.2 har börjat krångla. Allt som oftast måste jag starta om datorn direkt efter en start eftersom kugghjulet inte vill dyka upp. Och ibland när jag väcker datorn efter vila så hänger den sig eller så blir skärmen helt konstig, något slags brus. Vad kan vara för fel och hur fixar jag det?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Onken:
Min G4 933 med Mac OS X 10.2 har börjat krångla. Allt som oftast måste jag starta om datorn direkt efter en start eftersom kugghjulet inte vill dyka upp. Och ibland när jag väcker datorn efter vila så hänger den sig eller så blir skärmen helt konstig, något slags brus. Vad kan vara för fel och hur fixar jag det?

Känns lite igen från min G4/1000MDD. det visade sig vara en för känslig effektregulator i nätdelen. Fick en ny nätdel på garantin. Nu funkar den OK.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-02-28 21:15

Och var kan man hitta en sån då?

Om du har program som startar av sig själv, när du startar datan, så kan det hända sådana saker!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Onken:
Och var kan man hitta en sån då?

Var det en fråga? På vad såna fall?

Med program som går igång vid uppstart avsåg nog föregående inlägg det som finns i Systeminställningar.>>Inloggning.
Har du några program där så ta och göm dem, eller helst ta bort dem så länge.
Du kan ju alltid lägga till dem ett efter ett om det skulle visa sig att felet ligger där.
Alltid värt att prova.

  • Medlem
  • 2003-03-01 21:26

ett annat skönt knep är hålla in shift efter att man loggat in. då startas de program som annars startar vid inloggning.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-03-03 20:45
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christer Molander:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Onken:
Och var kan man hitta en sån då?

Var det en fråga? På vad såna fall?

Ursäkta om jag var otydlig , men jag ville veta var man kan hitta en effektregulator.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-03-04 10:12

christian Molander refererade troligen till insidan av ditt nätaggregat, inget som du reparerar själv utan kunskap och ritningar. Byt nätaggregat. Garanti kvar ??

/Göran

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-03-05 19:31
Citat:

citera: christian Molander refererade troligen till insidan av ditt nätaggregat, inget som du reparerar själv utan kunskap och ritningar. Byt nätaggregat. Garanti kvar ??

Okej. Tyvärr så har jag ingen garanti kvar så det blir väl att köpa en ny, om det nu inte är ett program som krånglar.

Edit: Jaha, det verkar som om jag måste byta nätaggregator för det var inget program som krånglade till det i alla fall.

[ 05. mars 2003, 22:47: Meddelandet ändrat av: Onken ]

1
Bevaka tråden