Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafik och processor till kuben?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådärja, nu har jag skaffat mig en kub igen. Underbart!

Nu är det dags att börja hotta upp den. Har någon tips på grafikkort och processoruppgradering? Har t.ex. PowerLogic fått sin återförsäljare i Sverige som man hintat om här?

/Per

Jag har satt in ett Georforce 2 men det bord efungera med ett värre kort, och nu en Sonnet 800 mhz. Det rullar och funkar. Snabbt.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 16:35

Radeon 7500 (skeppade i QS för en tid sedan) verkar vara det värsta man kan köra i dem. Utan fläkt dessutom. Kräver bara ett smärre bracket-ingrepp. Nackdelen är att många jagar dem, då de aldrig sålts över disk. På eBay slutar auktionerna kring $200. Jag och en annan kubägare drev upp ett kort som såldes i Gbg till 2000:- innan vi sansade oss.

Iofs så såg jag någon som meckat in ett Radeon 8500 också. Men han meckade en hel del.

Personligen tycker jag kuben ska vara fläktlös. Annars är det inte kuben. Men det är ju bara jag.

Cubeowner.com är ett bra ställe. Lycka till!

[ 21. Januari 2003, 16:45: Meddelandet ändrat av: pjutsi ]

Vill också ha en Kub

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 19:23

cube zone kan nog vara värt ett besök med.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-21 19:45
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
Radeon 7500 (skeppade i QS för en tid sedan) verkar vara det värsta man kan köra i dem. Utan fläkt dessutom.

Jag köpte ett 7500 i höstas som jag fortfarande inte stoppat in i min Cube...ska rätta till det innan veckan är slut.

I forumen på CubeOwner har en ATI-anställd berättat hur man gör för att få in ett Radeon 9000 i Cuben. Man får flytta nätdelen i Cuben, samt borra upp en port lite, men annars ska det gå. Han håller också på att utreda hur man får in ett Radeon 9700.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-22 08:17

Ser fram emot en rapport om prestandaförbättringar från Goka.

En sak jag funderar på är vad som tillslut blir flaskhalsen i kub-systemet. Någon som har koll? Kommer ett Radeon 9000 till sin rätt i kuben, till exempel? Och då snackar jag inte gaming/framerates utan apps inom bild/video och operativ/QE.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-22 09:06
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goka:
Jag köpte ett 7500 i höstas som jag fortfarande inte stoppat in i min Cube...ska rätta till det innan veckan är slut.

Va!? Hur kan man?

Köpte du en kall Cola, på en het dag i somras, utan att dricka upp den också?

Tack för alla svar. Jag ser fram emot ett par sköna meckarkvällar snart. En snabb hårddisk har redan gjort stor skillnad. Idag langar jag in en gigabyte ram och när PowerLogixs dubbelprocessorkort landar ska jag hugga på ett sånt. Åsså ett grafikkort som stödjer Quartz Extreme som kronan på verket.

Det allra bästa är dock att arbetsrummet är helt knäpptyst. Jag hade en PM Dual 1 GHz och var lomhörd efter en stund vid datorn. Nu hör jag en vattendroppe som landar i bambubusken på andra sidan treglasfönstret...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-26 11:51

Jag har 7500 också

1
Bevaka tråden