Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD'n kommer inte ut!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en "ny" iMac 15". Och jag får inte ut cd släden, eller vad det heter. Den reagerar inte när ja trycker på eject på skrivbordet eller väljer att trycka ut den i itunes.

Det ordnar sig ju såklart om jag rebootar, men jag vill itne sabba min uptime

MvH Oliver

Har du provat att hålla ner knappen F12 i 5-6 sek.
Den är lite trög av sig. Min iBook är sådan.

hm.. provade med F12, funkade nite =(

Jag tycker att du skall låta CDn sitta i och köpa en lös FW-CD om det är viktigare med uptime än fungerande CD.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-01-20 23:11

Ett försök är att (om det finns en disk i som är monterad) att köra en terminal och kolla i mappen /Volumes
Om den du vill bli av med finns där kör du:
umount "namn på disk"
så ska den komma ut.
Ev måste du su:a

hhhmmm...

Pröva med att öppna brännarprogrammet Toast om du har det, man kan ejecta CDn därifrån...

Och vill man inte sabba sin uptime så vill man ju inte...

det förstår ju vem som helst...

(lite ironi, det där sista...)

Om inte jag är helt ute och cyklar så finns det väl ett litet "gem-hål" även på dessa iMacar? Man öppnar luckan och där bakom har jag för mig att det finns till höger. Stoppa in ett gem där och tryck till så ska släden hoppa ut.

(Har en sådan Imac på jobbet, ska skynda iväg nu och kolla så att jag inte ljuger.....)

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-21 07:28

Om det är en musikskiva som du spelar i iTunes samtidigt som du försöker få ut den med eject-knappen så går det inte.
Stäng av uppspelningen innan du trycker ut skivan så borde det fungera.

1
Bevaka tråden