Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skal på iMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 19:05

Jag har den äldre varianten av imacen och har nu tröttnat på skalet. Kan man köpa nya någonstans? Och när jag ändå är där inne och rotar, är det enkelt att sätta dit en till hårddisk, mer minne, nytt grafikkort, osv.

Skal: Säljs inte separat såvitt jag vet. Skulle isf vara som reservdel, eller om du kommer över ett havererat system. Det är en del jobb med att få loss höljet, men det är inte helt omöjligt iaf.

Minne: Halvkrångligt. Logikkortet sitter långt inne i smeten och det är en del skruvar som ska loss och kablar som ska ryckas bort innan du till sist kan dra ut modulen som det sitter i. Den ena minnesplatsen är lättillgänglig, men den andra sitter under dotterkortet som processorn sitter på. Alltså måste du loss med dotterkortet för att stuva i mer minne.

Hårddisk: Lite lättare. Sitter under "lådan" som innehåller logikkortet.

Grafikkort: Går inte - grafikkretsarna sitter lödda.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 20:04

Kolla in det här: www.marathoncomputer.com
/csj

  • Oregistrerad
  • 2003-01-17 20:24

Hur många hårddiskar kan man få plats med då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-17 23:56

Jag bytte skal på min imac dv. Från ett blått till ett grått och det var inte heeeelt smidigt. Man fick bända och bruka lite våld. Jag var hela tiden livrädd för att bryta sönder viktiga delar. Fast det gick vägen och snyggt blev det. Jag använder nu mitt gamla skal som en snygg blå lampa! Gamla skal hittar man lite då och då på säljes-sidorna. Håll ögonen öppna!

Hårddiskar? Jag tror bara man får plats med en (intern). Rätta mig om jag har fel.

1
Bevaka tråden