Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trubbel med cdbränning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-13 14:24

På farsans iMac Snow krånglar brännaren när man försöker bränna vissa skivor.. Ett meddelande kommer upp och förklarar att cd:n inte går att bränna, felnummer -7932. De skivorna som inte fungerar är omärkta och inköpta på Claes Ohlsson. Det skumma är att skivorna fungerar fefritt i polarnas datorer(PC).. Jag har haft likadana skivor från ´Classe´ förr som fungerade, brännaren är dock utbytt sedan dess..

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-01-13 16:16

Har också problem med skivor från Claes Ohlsson, de är riktiga skitskivor, förövrigt är de inte speciellt billiga. Jag kan rekomendera en tur till Siba, (om du har nära till ett) där säljer de ett 50-pack Maxell skivor för 217.50:-
(vilket gör 4.35:- per styck, mot CO´s skivor som kostar typ 5-6 spänn per skiva.).

  • Medlem
  • 2003-01-13 16:39

Jag får väl bita i det sura äpplet och köpa nya.. Siba sa da.. Tack för tipset!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-13 16:54

Kan bara meddela att jag har liknande problem med skivorna från Claes Ohlsson. Varannan skiva går att bränna, ungefär. Och det blir inte billigt!

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-01-13 16:55

Gjorde misstaget att köpa ett 10-pack på Claes Ohlsson, inte en enda av 10 gick att bränna.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-13 18:53

Jag köpte ett 100-pack med 700mb CD-R skivor (utan case) på Elgiganten för 349:-. Jag har inte haft problem med en enda. Dessa kan jag rekomendera. Jag tror att dom även finns i 50-pack.

  • Medlem
  • 2003-01-13 20:16

Synd att de säljer såna skitskivor, men å andra sidan ska man väl vara glad för att det inte är fel på brännaren..
CD-RWskivor jag köpte på ´Classe´ funkar bra iaf. förutam att det tar sån jävla tid att formatera dem..

1
Bevaka tråden