Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blinkande StudioDisplay 17"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 18:57

Efter att ha haft min StudioDisplay i ca 8 månader börjar Powerknappen nu att blinka först två gånger snabbt och sedan på tredje blinket hålls den tänd i ca 1.5 sekunder för att sedan släckas igen och inte alls vara tänd i ca 5 sekunder och sen tillbaka och om och om igen. Jag märker också att nedre halvan av skärmen har betydligt sämre belysning än den övre halvan.

Vad är detta? Någon mer som råkat ut för detta? Garantiärende?

Ring Apple, blinkningarna kan betyda något.
Min dator (QS933) totalhängde sig efter några veckor och min av/på-lampa blinkade konstigt på dator och skärm.
När jag ringde supporten ville de veta EXAKT hur lampan blinkade, sedan knappade de på sina datorer och vips besked; "RAM-minnet korrupt".
Det var ungefär lika mycket trolleri som det låter!

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 20:05

Tack för tipset! Jag ska genast ringa!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: the_eagle:
Tack för tipset! Jag ska genast ringa!

Kan ju bli svårt. För at såvitt jag vet så stänger Apple sin televäxel 17....Lycka till i varje fall

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 21:49

Jo jag kom på att klockan var mer än vad jag trodde Får ringa i morgon istället.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-03 22:25

Läste detta i instruktionsboken för min G4:

"Om du ser två korta blinkningar och en lång är det fel på bakgrundsbelysningen. Kontakta ett auktoriserat Apple-serviceställe eller -återförsäljare"

Har även läst igenom diskusionsforumen på Apple om just detta problem och vissa har haft sina skärmar inlämnade 4 ggr på ett år vilket är riktigt skrämmande.

1
Bevaka tråden