Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ultra ATA-66 IDE-hårddisk i en imac rev A?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-02 15:04

En sådan här: Ultra ATA-66 IDE-hårddisk säljs på macworlds macbörs. Passar den i en imac bondi blue måntro?

visst passar den, men vad är priset? Kanske bättre att köpa en ny Seagate barracuda istället?

[ 02 December 2002, 15:21: Meddelandet ändrat av: Carl.Fredrik ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-02 15:59

Seagate Barracuda IV (ATA-100) funkade inte i min blåvita G3 i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-02 18:00

Det är inte jag själv som skall ha den, men priset var 400 pixdaler och den var på (nåt, liksom typ) 14 gb.

  • Medlem
  • Partille
  • 2002-12-20 01:58

Äldre Macar (typ alla PPC med IDE och tidiga G3) klarar bara ATA66, därför är tex en 14 Gb ATA66 mkt bra att uppgradera dessa med, då de oftast bara har några Gb orginal.

Numera säljs inga nya ATA66 längre. För att kunna använda tex ATA100 på dessa maskiner måste man ha ett PCI-ATA-kort.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: R.Kroc:
Äldre Macar (typ alla PPC med IDE och tidiga G3) klarar bara ATA66, därför är tex en 14 Gb ATA66 mkt bra att uppgradera dessa med, då de oftast bara har några Gb orginal.

Numera säljs inga nya ATA66 längre. För att kunna använda tex ATA100 på dessa maskiner måste man ha ett PCI-ATA-kort.

HD:diskussionen har varit uppe hur många gånger som helst, varje gång med olika argument för att det inte går att sätta en HD med högre ATA-hastighet i ex. en ATA-66-kedja.

Jag trodde att det var möjligt på grund av bakåtkompabiliteten och om man max satte in en 120 Gb i en ATA-66 eftersom den inte har stöd för större diskar. Dessa svar har kommit fram i andra trådar åtminstone...

/Ola

[ 20 December 2002, 10:02: Meddelandet ändrat av: Ola Oscarsson ]

1
Bevaka tråden