Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-brännare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-12 21:43

Jag tänkte köpa en intern cd-brännare till min
PowerMAC OS-9.2.2, Som alldeles nykläckt Mac-användare känner jag mig helt novis!
Och undrar om nån i gruppen kan tipsa mig om vad jag ska köpa. Och vart!

Tack på förahand / LaGFr

1. Vad är det för Mac du har?
2. Eftersom du kör 9.2.2 så sluter jag mig till att du har en maskin som klarar X. X är förvisso mycket, mycket bättre än 9an. Så kan du ? byt till X.

  • Medlem
  • 2003-02-12 22:03

Jo visst kan jag byta till X.X Men hjälper det mig att välja Brännare!?
Är det så att brännaren ska vara Scsi ansluten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-12 22:35

Hej och välkommen. Du skriver att du har en Power Mac. Vad är det för version? Enklaste sättet för oss att ta reda på det är att du tar reda på hur många Mhz din Power Mac har.

Vi börjar med den informationen. Mycket enklare att hjälpa dig om jag har den informationen.

Ser sidan på macen ut som min logga här vid sidan om så är det en IDE-brännare du ska ha, vilken som faktiskt. Åtminstone alla jag har testat har fungerat.

Jaha, helt plötsligt ser inte loggan ut som jag är van. Nå, är datorn blåaktig eller silverfärgad med något som ser ut som handtag uppe och nere så gäller förra inlägget.

  • Medlem
  • 2003-02-12 23:13

Tack Alf, tyvärr har jag inte datorn här i närheten, men som du beskriver är den silverfärgad på sidorna, och handtag i hörnen.
Och du tror att det är IDE anslutning. Eller är du helt säker?

Helt säker

Med lite sökning kan du få tag i en 48x48x12 för 500:-

  • Medlem
  • 2003-02-12 23:33

Trots denna sena timme, så allerta medlemmar.
Jag är imponerad!
Tack för hjälpen.

Fast det kan ju vara en bra idé att köpa en som är kompatibel med iTunes och Diskburner.

Jag köpte en Sony för något år sedan som inte var kompatibel.

  • Medlem
  • 2003-02-12 23:40

iTunes och Diskburner, är det brännarprogram i Mac OS ???
Har du något exempel på brännar modell?

Philips går bra (den som följer med nya macar är en Philips)
Den jag har nu är en Sanyo som i iTunes tolkas som Generic-CRD men fungerar perfekt. På jobbet har jag en extra LG i min nya mac. Fungerar också bra.

  • Medlem
  • Mark
  • 2003-02-13 00:31

Du kan kolla på denna länken vilka som fungerar. http://www.apple.com/itunes/compatibility/

1
Bevaka tråden