Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Firmware till de nya PowerMac G4:orna.....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2002-11-27 03:54

Direkt från Macnn:
Apple has released a firmware update for its latest Power Mac G4 computers. The Power Mac G4 Firmware Update 4.4.8 -- which is intended for use with "mirrored drive door" machines -- improves fan control behavior and reduces high speed fan cycling when running in Mac OS 9. It is available via the "Software Update" Control Panel.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 10:06

men oljudet från strömagregatet och dess fläktar kvarstår

Det är väl så att det inte tar bort fläktljudet, utan bara problemet med att fläktarna ibland gick på väldigt höga varvtal under OS 9.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 10:59

Nej, självklart består fläktljudet, men jag tror nog dom fått ner varvtalet på den stora något.

Leafblower-effekten när den gick upp och ner och upp och ner torde dock vara kurerad förhoppningsvis...

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-04 20:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: replicant:
Nej, självklart består fläktljudet, men jag tror nog dom fått ner varvtalet på den stora något.

Ja, om man vill bli av med dåligt fläktljud så bör man nog kolla in produkter från Papst eller liknande. Tysta och med ganska bra luftflöde.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-04 21:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Puppet™:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: replicant:
Nej, självklart består fläktljudet, men jag tror nog dom fått ner varvtalet på den stora något.

Ja, om man vill bli av med dåligt fläktljud så bör man nog kolla in produkter från Papst eller liknande. Tysta och med ganska bra luftflöde.

Man köper väl inte maskin för 20-40.000 för att börja med att byta ut komponenterna

1
Bevaka tråden