Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klocka G3 desktop

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-23 00:10

Ha en G3 desktop som jag nu klockat till 266mhz..( :rolleyes: )
men jag vill ha den i 300 typ..
polaren har sin i 315, men han rekomenderar en extrafläkt..
jag har en över från en gammal dator, men finns ju ingen anslutninh för det på logikortet, så hur ska jag få ström i den?

alla molex är upptagna me..

eller är det nån som kör G3 desktop på 300+ utan extra fläkt?

Kör min beiga G3 i 350 MHz utan fläkt. Den har rullat på så i över två år, dygnet runt. (I original var den 266.) Funkar finfint och kraschar i princip aldrig.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-23 01:36

låter ju fint..
har du extra HDs å sånnt i den eller nått?

vad är skillnaden mellan 233 och 266 förutom jumpringen? (asså köpts 233 och köpt 266)
utom att 266 har vit jumperhållare då =P

ska nog testa 300 imorron...

har du provat mer än 350?

Du kanske ska titta lite i denna tråd också. Är någon som pratar om att ha klockat sin gråa 266:a till 350MHz där.

Mer än 350 orkade den inte med. Då hångde den sig i uppstarten.

För övrigt blir både grafikprocessorn och hårddisken varmare än kylflänsen på processorn.

Jenkan det du skriver i ditt tidigare inlägg "i princip aldrig" kan man tolka på flera sätt jag tolkar det som ganska ofta...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Jenkan det du skriver i ditt tidigare inlägg "i princip aldrig" kan man tolka på flera sätt jag tolkar det som ganska ofta...

Kan intyga att "i princip aldrig" betyder just i princip aldrig.

/Ola

“i princip aldrig“ innebär att den står på dygnet runt i ett par månader utan att krascha. Att påstå att den aldrig gör det, vore dock att ljuga.

Tilläggas bör att den kör OS X. Med OS 9 är den nog inte lika stabil, men fortfarande mycket stabilare än min G4:a (oklockad).

1
Bevaka tråden