Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-skivor till grafitgrå Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en grafitgrå G4 med någon sorts DVD-brännare i. Jag har aldrig använt den för att bränna skivor, men funderar nu på att testa.

Problemet är att jag inte vet vilka skivor jag ska köpa eftersom jag inte vet vad det är för brännare som sitter i? Hur tar jag reda på vad det är för brännare? Var köper jag billiga DVD-R eller DVD-RW skivor?

Dethär med DVD är en djungel av förkortningar, format och standarder...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-07 15:22

Alla brännare som levereras standard är CD-r/CD-rw från Apple.

Om det är en Superdrive så är det en DVD-R.

Har du en brännare som inte levererades med maskinen, utan du eller någon annan satt i den så kan det vara vad som helst. Kolla vad det är för märke och kolla tillverkarens hemsida.

När det gäller skivmärken så föredrar jag Verbatim CD-r eller Apples DVD-r. Men det finns många som är bra. Köp inga märkeslösa bara. Det brukar bara bli problem.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Alla brännare som levereras standard är CD-r/CD-rw från Apple. Om det är en Superdrive så är det en DVD-R.

Tackar för snabbt svar! Så, om den kan bränna DVD-skivor så är det enbart DVD-R som den klarar; inte DVD-RW? Jag vet att den inte klarar av att bränna vanliga skivor (CD-R eller CD-RW) i alla fall...

[ 07 Januari 2003, 15:41: Meddelandet ändrat av: Thomas Kahn ]

1
Bevaka tråden