Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF-utskrifter på gammal Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har i väntan på min nya Mac plockat fram en PPC 6600/66 med 104 Mb minne. Min PC-skrivare är trasig , så jag tänkte skriva ut några PDF-dokument på Macen. Jag får ett meddelande att det inte finns tillräckligt med minne för att skriva ut dokumentet. Vad beror det på ? jag har tilldelat på Acrobat R och skrivaren mer minne utan framgång. Testade att "gradera ned" till Acrobat R 4 men då får jag ett fel av typen 1 när jag skall öppna dokumentet. Hjälp !

  • Medlem
  • 2003-01-01 17:30

Exakt vad står det? Hur mycket minne har du tilldelat programmet? Har du aktiverat virtuellt minne? Skapar du en PS-fil, som du kör i distiller? Det kanske kan vara en variant annars.

Den låter meddela " Det finns inte tillräckligt med ledigt minne för att skriva ut det här dokumentet. Avsluta andra program och försök skriva ut igen" $0412
Naturligtvis är alla andra program och fönster nedsläckta. Skrivaren har fått 3350 rekommenderat minne 350 och Acrobat reader 5 har fått 22288 rekommenderat 12288.

  • Medlem
  • 2003-01-01 23:24

Sorry, jag såg fel, jag trodde du skulle tillverka PDF:er... Problemet är nog inte att du tilldelat programmen för lite minne, utan att mängden ledigt minne för att hantera utskriften tagit slut. Om du inte har aktiverat virtuellt minne, gör det, du får betydligt mer ledigt minne.

Systemet kan ta 70MB, utan virtuellt minne aktiverat, om du har 25MB låsta till aktiva program så är ditt minne i princip slut. Tilldela programmen mindre minne i stället, ställ in standardvärdena.

1
Bevaka tråden