Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yepp Mp3-spelare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag försökte ansluta min mp3-spelare (Samsung Yepp) via USB till iTunes. Fast det händer inget. Jag har spanat på Samsungs webb, men det ger ganska dystert resultat - verkar inte som det kommer funka att ansluta spelaren till macen.

Fast det kanske finns någon smart lösning? Någon annan som haft samma/liknande problem?

Karin

En sak jag tänkte på, Karin, vore om du hookar upp din Yepp emot din PeeCee och bränner av dina mp3 till en eller flera skivor.
Sen är det ju bara att slänga in cd:na i lilla G4:an/drag&drop till iTunes

Helt ute och valsar?

Mvh,
/G

[ 02. februari 2003, 21:52: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Nej du dansar inte helt i tretakt om problemet vore att få över mina mp3:or från PC:n till Macen. Men det har vi redan löst med hjälp av ett nätverk - G4:an och Windows-maskinen pratar snällt med varandra och vi kan föra över vilka filer vi vill.

Men jag vill ju kunna byta låtar på min Yepp ibland. Nu när vi valt att ha alla Mp3:or på Macen skulle det vara bra om jag kunde använda iTunes när jag ska föra över filerna till min Yepp.

Men tack ändå,

Karin

Jag har ingen lösning på ditt problem men däremot kan jag tipsa dig om att besöka Apples sida där de listar vilka mp3-spelare som funkar med itunes.

iTunes kompatibla mp3-spelare

Din är dessvärre inte listad här. Dags för en iPod kanske?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 22:28

När jag hade en Yepp för typ två år sedan så hade Samsung ett program till OS9, jag tror det hette Yepp Explorer. Fungerade ok, finns inte det kvar?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jen$:
När jag hade en Yepp för typ två år sedan så hade Samsung ett program till OS9, jag tror det hette Yepp Explorer. Fungerade ok, finns inte det kvar?

Jag köpte min yepp för två år sedan. Då fick jag med en CD med Yepp Explorer, men den funkar bara för Windows. Finns ingen mjukvara för mac på Samsungs hemsida heller.

Nåja, jag får väl ge upp och koppla den till PC:n...

Karin

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Karin Lignell:
Hej
Jag försökte ansluta min mp3-spelare (Samsung Yepp) via USB till iTunes. Fast det händer inget. Jag har spanat på Samsungs webb, men det ger ganska dystert resultat - verkar inte som det kommer funka att ansluta spelaren till macen.

Det finns flera olika Yepp-spelare/modeller. Vissa funkar att ansluta till Mac OS, andra inte.

På denna sida kan man i alla fall ladda ner "Yepp-sotware-plugin" till iTunes, men som sagt, det är inte alla modeller det funkar till.
http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/yepp/yepp_support.jsp

Här kan man se vilka modeller som är Mac-kompatibla:
http://www.samsungusa.com/images/dced_upgrade/bulletin/yepp_os_chart.html

[ 02. februari 2003, 23:26: Meddelandet ändrat av: Petter M ]

1
Bevaka tråden