Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mera minne i Imac 400 DV

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte 512 mb ram från macoteket(kostar nu 680kr/st)Dessa skulle ej fungera med min maskin men det fungerade finfint.
Harbeställt ytterligare 512mb från samma leverantör. Väntar med spänning på om även den fungerar,då har jag 1Gig ram.
Är det någon som provat?

Har någon fler tips om hur man snabbar upp min maskin?
Har installerat Jaguar.

  • Medlem
  • 2002-11-15 15:44

En snabbare Hårddisk än den som följde med när du köpte datorn skulle nog snabba upp lite.

Roligt och höra att minnena funkar endå och att Macoteket har fel

Vi har haft problem med vissa iMacar och 512or vilket gör att vi inte kan gå ut och säga att det funkar.

Det är svårt (och förmodligen inte uppskattat) om man säger att: Det kanske funkar...
Vad tycker ni?

Vi kan/gör så att de kunder som är villiga att testa saker (minnen/diskar) får göra det och har full returrätt inom 10dagar om det inte fungerar. De får vid eventuell retur tillbaka sina pengar (för produkten dock ej för frakten).
Många kunder är inte villiga att meka/testa saker i sina maskiner utan vill köpa saker som vi garanterar funktion i deras dator på.
Men vi förstår också kunder som gillar att testa och förstår vikten av sådana kunder får möjlighet till det...

Johan/Macoteket

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-16 20:23

Men detta betyder att det kan funka, eller? Jag är på gång att köpa mer minne till min imac dv och vill givetvis ha så mycket som möjligt (sitter bara med 128 mb här hemma...); vad är det mest prisvärda att köpa egentligen? Några tips, någon?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Vi har haft problem med vissa iMacar och 512or vilket gör att vi inte kan gå ut och säga att det funkar.
Det är svårt (och förmodligen inte uppskattat) om man säger att: Det kanske funkar...
Vad tycker ni?

Apple säger att man kan ha 2x512MB i iMac DV (PC-100 SDRAM).
Är det så att det är 512MB PC-133 minnen som kan krångla i DV?

[ 18 November 2002, 14:53: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Men så vitt jag förstår så ställer minnet automatiskt om sig till 100Mhz om det inte sitter i en dator som klarar 133Mhz.!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-18 17:01

Kan man använda ett 128 mb från en beige G3 i en imac dv (tro)? Jag är lite dum på det här med minnen... :rolleyes:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-18 17:31

gammla minnen i nya datorer är ingen höjdare.

men säger inte att det inte går

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-18 17:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:
gammla minnen i nya datorer är ingen höjdare.

men säger inte att det inte går

Hmm...Ja, det var väl ungefär det jag tänkte. Någon som testat här? Kanske får jag ta det säkra före det osäkra och köpe lite "riktigt" minne.

Glädjen står högt i taken, med två stycken 512Mb Pc133 minnen i monterade från Macoteket(a 685kr) och min lilla röda Imac fungerar perfekt.

Nu blir nästa steg en snabbare hårddisk så klarar jag mig ett tag till.

Ett tips! Se till så att du verkligen får dit minnena ordentligt, det minsta lilla (och jag menar lilla) fel här och datorn startar inte.
Jag lyckades göra fel första gången.

1
Bevaka tråden