Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Personalköp - iMac eller??

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Behöver lite synpunkter. Skall troligtvis dra igång (och ansvara) för ett personalköp här på mitt företag. Har själv i alla år kört (och sålt) PC, men har länge varit sugen på en mac. Har suktat efter en PISMO eller TiBook, men även iBook har varit intressant...verkar så smidig. Nu har jag dock fått upp ögonen för nya iMac m 17" skärm. Någon som kört dessa maskiner och kan uttala sig vad jag skall lägga som mac-alternativ i personalköpsförslaget. Jag jobbar med bärbar PC själv och gillar att de tar liten plats, men har egentligen ingen större nytta av en bärbar hemma, mer än att jag tycker det är flashigt med bärbara.
Vad tycker ni??

Lite rörigt ställda frågor, men jag hoppas ni kan ge mig lite inspiration i nå´n riktning.

Tacksam för svar!

// Danne

[ 14 November 2002, 12:35: Meddelandet ändrat av: Danne Stenbäck ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-14 09:29

Själv har jag ingen bärbar Mac men funderar på att köpa en iBook med 14-tumsskärm. iBook gör allt jag begär av en bärbar dator. Ur mitt perspektiv är TiBook lite för dyr, men bra.

Inget slår smidigheten med bärbara datorer, men om Apple släpper en stationär maskin liknande Shuttle så slår jag till direkt.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-14 12:36

Inget slår smidigheten med bärbara datorer, men om Apple släpper en stationär maskin liknande Shuttle så slår jag till direkt.

Öh? Whatabout G4 Cube?

Klart ni ska ha bärbart, man har ju lättare att byta arbetsställning/arbetsställe, man kan ju ha "riktiga" tangentbord å möss vid skrivborden, och ev större skärmar.
Å så är det ju mer teknikglädje i en snygg kompakt bärbar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
Inget slår smidigheten med bärbara datorer, men om Apple släpper en stationär maskin liknande Shuttle så slår jag till direkt.

Öh? Whatabout G4 Cube?

Kuben såldes ju färdigstuffad, hade ju varit tjusigt om man kunnat köpa cuben "tom" för 4000kr och fått lika mycket platser att fylla i.
Kanske med två processor platser
Fast G3or och G4or är ju bök att å tag på löst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-14 12:49
Citat:

quote:Öh? Whatabout G4 Cube?

Tillverkas liksom inte längre...

Tack för era synpunkter. Då får det nog bli iBook som förslag även om jag är lite kritisk till den lilla skärmen och det vita tangentbordet.
Powerbooken vore ju klockren att lägga dit, men då blir nettokostnaden för hög för att ha råd med lull-lull som man kan vilja ha (iPod, Airport, Skrivare osv.)

Då det förmodligen endast är jag som är intresserad av en mac av personalen så kan jag
nog bestämma i princip helt själv....

Fortsätter intresserat läsa era synpunkter.

Är det något som hindrar att personalen får välja dator själva?

Personalen kommer att få vara med och påverka paketens innehåll, men det gäller på PC-sidan.
Jag är säker på att övriga till 100% kommer att välja PC, men jag är personligen sugen på en Mac.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-11-15 12:09

Klart du ska ha en iMac 17", den är klockren !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-15 12:18

eMac borde väl vara ett bra personalköpsalternativ? kanske skulle inte 100% välja PC...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Danne Stenbäck:
Då får det nog bli iBook som förslag även om jag är lite kritisk till den lilla skärmen och det vita tangentbordet.

Jag lovar att du inte kommer tycka 12 tum är för liten skärm. Mer behövs inte på en laptop. Sen är det bara koppla in extern monitor om du vill köra stationärt. Med ett litet hack kan du dessutom spegla skärmen och köra upplösningar på upp till 1920x1440.

iBooken är en underbar liten, vacker dator som kommer bli din bästa kompis.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Danne Stenbäck:
Personalen kommer att få vara med och påverka paketens innehåll, men det gäller på PC-sidan.
Jag är säker på att övriga till 100% kommer att välja PC, men jag är personligen sugen på en Mac.

Köp din dator först och låt övriga i personalen titta på den, så kommer nog fler vilja ha Mac.

Ciryon

Citat:

quote: Jag lovar att du inte kommer tycka 12 tum är för liten skärm. Mer behövs inte på en laptop. Sen är det bara koppla in extern monitor om du vill köra stationärt. Med ett litet hack kan du dessutom spegla skärmen och köra upplösningar på upp till 1920x1440.

iBooken är en underbar liten, vacker dator som kommer bli din bästa kompis.

Intressant.......får väl överväga mellan iBook och 17" iMac ett tag till så får vi se.

1
Bevaka tråden