Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag funderar på att köpa nya e-mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den billigaste varianten, kostar bara 11000kronor, ska ev. uppgradera ramen. Det jag använder min dator till är att surfa och att skriva samt lyssna på musik. Sen undrar jag om det finns någon möjlighet att koppla den till en TV om man skulle vilja ladda ner en film eller så? Jag har en telefon, Siemens SL45 finns det samma programvara till mac som till pc med den telefonen (överföring av filer, syncronisering med mera). Tacksam för svar!

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 14:00

Kolla förra numret [nummer 8="8"] av MacWorld. De jämför eMac mot iMac i en sk lågprismatch. iMac vinner, bla pga lägre ljudnivå.

Men har du begränsat med stålar så funkar eMac, det lilla jag fingrat på den i butik iaf.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gustav Sandlund:
Sen undrar jag om det finns någon möjlighet att koppla den till en TV om man skulle vilja ladda ner en film eller så?

Det finns ett antal USB och Firewire lådor som kan vara till hjälp, bl.a. Formac Studio DV FireWire el. MyTV USB (finns fler om man letar lite). Nackdelen med USB är att du fär en upplösning på max 384 x 288 medans du får full-screen med Firewire.

Med "ladda ner en film" misstänker jag att han menar t.ex. divx och sen spela upp på TV:n, alltså TV-out

iMac har jag kollat på men det är så fattigt med 15" skärm, 17" kostar ju multum om man vill ha en imac. Dock håller jag med om att den är snyggare! Jag undrar fortfarande om det finns TV-out på nya emac?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-11 17:23

Nej, ingen TV-out. Får köpa en extern box...

har själv en iMac 15" iofs med Superdrive, men väldigt nöjd!

Skaffa en skön fåtölj och glo på piratfilmerna vid datorn då

Sjutton tum är ju inget att hurra över direkt, jag vill ju se på minst 32 sss

1
Bevaka tråden