Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac eller eMac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hamnat i en knepig situation där jag inte kan bestämma mig för om jag vill ha en iMac(den senaste med CD-RW) eller en eMac(med Combo) båda har ju sina för och nackdelar. Vad tycker ni?

/D

iMac

Motivering;
Snyggare
LCD skärm

/M

  • Medlem
  • Svedala
  • 2002-12-25 18:24

iMacen ska väl vara tystare också?
Nåja, har inte testat nån av dom själv, så jag vet inte.
Men iMacen är ju helt klart mycket maccigare tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-25 19:50

iMac:en ÄR tystare. Så mycket tystare att det spelar roll. I alla fall värt de extra pengarna.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-25 19:52

iMacen.

TFT skärm är bra för din syn. CRT är mindre bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-25 21:15

Min eMac funkade i två månader.Sedan la skärmen av.Tydligen sitter det skitgrejer i.Men så länge den fungerade var jag nöjd.Det som hände mig är tydligen inte allt för ovanligt,så satsa på en iMac.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-25 21:23

När det gäller emacen har ju tillgången med varit så där pga att Apple insett en del brister så en burkar har inte klarat testen vid tillverkningen....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-25 21:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
När det gäller emacen har ju tillgången med varit så där pga att Apple insett en del brister så en burkar har inte klarat testen vid tillverkningen....

Min burk borde inte ha klarat testet
Definitivt inte.

Kanske fungerar den ok efter reparation.Men inte kan jag rekomendera någon att köpa en.Imacen är nog värd de extra tusingarna skulle jag tro.Förövrigt är det samma maskin,förutom skärm och design.

Just det,emacen har en ljudingång,kan vara bra att ha om man vill b.la spela in och bränna gammla LP skivor.Samt att ramminnet är billigare.

ok, får tacka för hjälpen. springer iväg och kollar på en iMac imorgon och så får vi se... måste nog bli en Combo

1
Bevaka tråden