Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ska fläkten gå hela tiden på iMac G4 ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-24 01:28

Någon som vet om det är meningen att fläkten ska gå hela tiden när datorn används, inget intensivt bara chimera ? Den är inte störande men det surrar hela tiden, vilket är synd när det är knäpptyst i övrigt när familjen somnat.

17" iMac G4/800 512MB

Kan inte svara på hur mycket en sådan låter i ett helt tyst rum, men det finns problem rapporterade med HP-skrivare och deras tillhörande mjukvara. Dessa problem ger en dator som jobbar intensivt med mycket fläktljud. Har du en HP-skrivare månne?

  • Medlem
  • 2002-12-26 18:47

Det låter inte alls mycket men fläkten borde kunna vara helt avstängd tycker jag, när man bara skriver. Jag har en HP 970 cxi. Hur yttrar sig problemet med programvaran för den ?

mvh

Problemet med HPs drivrutiner har fixat sig i 10.2.3.

Jag har en likadan dator, fläkten ska stå på hela tiden.

Tror att problemet ligger i att nätaggregatet inbyggt i iMac blir varmt så fort bildskärmen är tänd och stömmen är påkopplad på USB och FireWire kanaler.
Därför har de valt att fläkten alltid snurrar när daton används.
Kan inte med säkerhet säga att det är så.

Vi har en sån därn iMac G4 med 17-tummare på jobbet.
Det är otroigt tyst - fläkten går mycket sällan i den.
Den sitter på ett Ethernet nätverk, fast bara med HPs laserskrivare inslallerade förstås.
Men med skärmen på och både FW- och USB-portarna belastade.
Väldigt yst och fin - det kanske rent av är den som det är fel. på?

En på jobbet har nyss fått sin iMac 17" och han älskar hur tyst den är. Har för mig att han sa att den är näst intill ljudlös....

Min fläkt är ofta på, men när den inte är det är det ingen ljudskillnad, hårddisken viner en aning,det är den som låter, men ingenting som stör.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-01-01 15:54

I min iMac 17" snurrar fläkten hela tiden men den är så tyst att man inte ens tänker på den. Det enda i datorn som låter något är hårddisken.
Man får hålla handen över hålen för att kolla om den är igång.
[EDIT: Tillägg]

[ 01 Januari 2003, 15:55: Meddelandet ändrat av: Jimmy Wulff ]

1
Bevaka tråden