Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvångsomstart på nya burkarna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 10:24

Hur gör man tvingad omstart (motsvarande bakpilknapen på datorn) på nya dual G4 och på eMac? Likaså hur är det med programerarknappen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: István:
Hur gör man tvingad omstart (motsvarande bakpilknapen på datorn) på nya dual G4 och på eMac? Likaså hur är det med programerarknappen.

Jag kan inte svara för det två modellerna du nämner. Men jag hade samma problem med en ny iMac G4. Datorn hade tvärfrusit och reagerade inte på någonting. Jag letade efter pilknappen på baksidan men det fanns inte där. Den vanliga strömbrytare fungerade inte heller. Så jag tog helt enkelt tag i nätkabeln och drog ut den. Det känndes lite primitivt men jag hade ju inget alternativ. Sedan kollade jag i iMacens manual, och det visade sig att jag gjort helt rätt. Apple rekommenderar att man tar bort nätkabeln när datorn låser sig!

/M

edit: stavfel

[ 04 Oktober 2002, 11:20: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-04 12:20

Oftast brukar det gå att stänga av genom att hålla in powerknappen i ca 5 sek. Det funkar iaf på eMac, iMac Globe och nya iMac G3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-04 14:22
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Oftast brukar det gå att stänga av genom att hålla in powerknappen i ca 5 sek. Det funkar iaf på eMac, iMac Globe och nya iMac G3.

Nix, det går inte alls. På min imac kan du hålla inne powerknappen i femtio minuter utan att den stängs av när den frusit.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-04 18:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Oftast brukar det gå att stänga av genom att hålla in powerknappen i ca 5 sek. Det funkar iaf på eMac, iMac Globe och nya iMac G3.

Nix, det går inte alls. På min imac kan du hålla inne powerknappen i femtio minuter utan att den stängs av när den frusit.

Nä, har du verkligen hållt inne den såå länge!

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 18:38

Startknappen i 5-15 sekunder... Funkar inte det så dra sladden... Men har inte behövt dra sladden ännu!

1
Bevaka tråden