Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD fast i Cube!!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 21:35

Snälla hjälp en CD har fastnat i min Cube -
hur får jag ut den? Den kommer inte upp på skrivbordet!
Panik! och vänlig hälsning Milo

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Milo:
Snälla hjälp en CD har fastnat i min Cube -
hur får jag ut den? Den kommer inte upp på skrivbordet!
Panik! och vänlig hälsning Milo

F12?
Starta om med musknapp nere?

/Mattias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 22:12

Tack men har testat båda - funkar inte!
Vad göra!

Lyft ur innehållet och se om du kan se skivan. Men var försiktig, försök inte peta....

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 22:20

Redan testat. Skivan syns inte…

  • Medlem
  • 2002-10-03 22:24

jag har aldrig lirat med en kub, men finns det ingen litet hål för tvångsutmatning i springan?

/majk

  • Oregistrerad
  • 2002-10-03 22:42

Någon på Cube-listan har haft samma problem nyligen. Jag hittar inte breven just nu, men det finns ett sökbart arkiv här: http://lists.themacintoshguy.com/Lists/Cube/List.html

Låt mig gissa.. Kent skiva? Eller någon annan "piratkopierings" skyddad cd?

Dom har ställt till med sådana problem..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-04 02:20

Nej bara en simpel Mac OS 9.2.1 original-cd.
Har nu testat allt och slutit mig till att CD/DVD spelaren pajat. Tack ändå för goda förslag!
Mvh!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-10-04 12:24

Om man har en annan mus än Apples original så brukar det inte funka med musknappen. Koppla in originalmusen (om du inte har den) och prova igen.

Går det inte ändå så finns det i de inkastmatade iMac G3 (jag har ingen kub, men antar att det är samma CD-enhet) en liten eject-knapp inne i springan till höger (den syns inte). Den kan man tycka på med hjälp av en linjal, skaftet på en kaffesked, ett tjockare gem eller liknande.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-04 12:33

Nej, nej, nej, inte peta med linjaler i cubens dvd !!!

"LOCATION OF CD/DVD ROM EMERGENCY EJECT BUTTON
I recently heard several people on the Cube list requesting the location of the emergency CD release button.

As I was disassembling my Cube, I located the button (circled in red). This is NOT a mechanical button!! It is an electronic membrane button and uses a soft rubber pad as the contact point, similar to most modern handheld calculators. Therefore little effort is needed to activate the button."
Från http://www.cubeowner.com/faq.html

1
Bevaka tråden