Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cube med narkolepsi

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-08 13:55

Min kub (450 Radeon DVD) har börjat uppföra sig konstigt sedan jag installerade Jaguar: ibland tar det upp till en minut innan den vaknar från sleep mode. Jag bootar nästan aldrig om, då sleep mode funkar alldeles utmärkt. Tills nu då..

När man slår på den (från sleep) så drar Radeon-fläkten och disken igång direkt, men det dröjer alltså ibland ett tag innan den säger *pupp* och tänder skärmen.

Någon som har/haft samma problem?

Har letat en del på nätet men bara hittat lösningar som har med powersave-grejer att göra. Mitt problem kvarstår även med allt sånt deaktiverat. Har även uppdaterat Firmwaren utan att min kub blivit av med sin insomnia.

Medicinsk inflikning

: Din Cube har inte narkolepsi - det är en märklig sjukdom som får folk (datorer också?) att somna väldigt lätt. På bussen, på tråkiga men dödsviktiga kundmöten, etc. Insomnia har den inte heller, eftersom det innebär att den inte kan somna. Din Cube är kanske bara är en utpräglad kvälls... hrm... dator? (kan man säga så?)

Ok, trots att det är fredag kanske jag skulle försöka vara lite seriös: Har du provat att rycka ur alla USB-tillbehör från tredje part? På jobbet har jag t.ex. en dual 867 som inte kan somna, men det beror på att den har en uppsjö med olika skumma musikprylar kopplade till sig (via USB).

Samma problem kan du också få om du haft enheter kopplade till datorn via AFP. I 10.1 och tidigare tappade systemet kontakten med servern men nu försöker det att hitta kontakten igen vilket kan skapa fördröjning om inte servern existerar längre.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-08 23:15

Hrm... Det har varit en hård vecka så det verkar som om min hjärna lade av ganska tidigt på eftermiddagen idag. Men det borde ju finnas en medicinsk term för patienter med konstant djupsömn. Snoozesjuka typ.

Jaja. I vilket fall så har jag bara en Logitech mus å en Powermate på USB, förutom tangentbord å HK-högtalare. Har nyss även tryckt i mer minne från en PC-handlare och en ny HD. Men problemet uppstod när Jaguar kom in i bilden, och jag har svårt att tro att 10.2 skulle ogilla hårdvara som 10.1 kom överens med. Men nåt troll är det nånstans.

  • Avstängd
  • 2002-11-09 01:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
Hrm... Det har varit en hård vecka så det verkar som om min hjärna lade av ganska tidigt på eftermiddagen idag. Men det borde ju finnas en medicinsk term för patienter med konstant djupsömn. Snoozesjuka typ.

Jaja. I vilket fall så har jag bara en Logitech mus å en Powermate på USB, förutom tangentbord å HK-högtalare. Har nyss även tryckt i mer minne från en PC-handlare och en ny HD. Men problemet uppstod när Jaguar kom in i bilden, och jag har svårt att tro att 10.2 skulle ogilla hårdvara som 10.1 kom överens med. Men nåt troll är det nånstans.

jag säger som till alla som kör Windows och har problem med ACPI-funktioner... INSTALLERA OM

  • Oregistrerad
  • 2002-11-09 10:57

Har redan gjort det. Trodde oxå att det skulle hjälpa... Men icke.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-12 08:58

pjusti, om du inte redan har gjort det så:

Uppgradera till 10.2.2! (via SoftwareUpdate)

Det löser bl.a problemet med sjusovande cuber och kraftböcker.

Jag har slagit av hårddiskvila på min Cube och då fungerar det bättre.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-12 15:40

Argh. Hela 3 timmar tills man kan lämna PeCe-världen och komma hem till sin Cube. Läste oxå om 10.2.2 att den troligtvis löser problemet. Hoppas. Frågan är bara vad man ska göra först när man kommer hem? Kolla nya Sagan Om Ringen eller fixa kuben..? Älskar lyxproblem...

1
Bevaka tråden