Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Underbara 99musik

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-13 21:10

Hej!

Jag pratade med en kompis i telefon precis, som berättade om ett annat forum och hur det blev ett flame-krig och så vidare, så att han tröttnade där och hittade 99musik (efter att jag tipsat honom om det) och hur han tycker att detta är så mycket bättre.

När jag själv läst genom den sinnensjuka tråden om analoga respektive digitala synthar, och helt otroligt meningslöst tjattrande, så ville jag bara uttrycka mitt tycke för 99musik - "bästa vänner på nätet"

99musik är ett kanonbra forum. Här kan en fråga om det mesta som rör musik ställas, och det kommer svar. Här haglar det konstruktiv kritik på varje liten låt snutt som läggs upp, och det finns alltid någon som varit med om något som är värt att berätta för att hjälpa oss andra som ännu inte varit med om detta något. Här kan det skämtas oxå utan att någon för den skull blir sur - för visst har vi haft någon liten motgång då och då, men vi är ju ändå vänner allihop

99musik, jag gillar er allihop :kaaaka!:

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-07-14 11:35

Det e ömsesidigt Rizzo.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-14 11:51

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, Rizzo...

Jag har tre musik-forum jag kollar varje dag: Harmony Central, VST-forum och så 99:an...
Av dessa är det här jag känner mig mest hemma...

På HC kan man hitta ett och annat matnyttigt fortfarande men på senare tid är det mest OT-inslag om USA/Irak/Michael Moore och i många fall regelrätt mobbing av medlemmar...

VST-forum, en hel del sköna människor där men som jag sagt förut...lite väl mycket snack om vilken pre-amp som är bäst ibland...och lite väl många låsta trådar ibland...

Och så här då: sköna människor med kul kunskaper och åsikter, högt i tak...visst det sker missförstånd ibland och hettar till (förra sommaren t.ex.) men inte på långa vägar vad jag sett på andra ställen...

Har nog heller aldrig varit med om att så många maskiner går runt i släkten som här...skulle vara kul att göra en lista över vem som har ägt vilka burkar...

Ursprungligen av lasselu:

Har nog heller aldrig varit med om att så många maskiner går runt i släkten som här...skulle vara kul att göra en lista över vem som har ägt vilka burkar...

Syntsvåger? :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2004-07-14 11:43

Jag stämmer in i lovsången!

Våra syntars historia? Kul. Jag startar en ny tråd om det.

Kul att höra att folk trivs lika bra här som man själv gör... är mycket nöjd med den avslappnade stämningen pa 99:an. Här far man tjattrat av sig lite, far hjälp och kan visa upp sina nya alster för likasinnade och ickelikasinnade (det representeras ju en hel del läger här om än övervägande synth, skulle jag tro). Det är en intressant plats där manga intressanta människor träffas för att umgas.

Det där med synthhistoria far vi ta tag i... Fast jag har da mest adoptivrackare fran närmast okänt hall...

Det är svårt att tänka sig hur det skulle vara utan 99musik nu. 99musik har ju blivigt en del av ens vardag. Jag har länge undrat vem det var som bjöd hit mig, och hur fan kunde den personen veta att jag var intresserad av musik? Spyware! Hur många här fick en inbjudan precis när 99'an startade?

Jag var ju med redan ifrån början i tidernas begynnelse då vi satt på IOL hehe, Efter diverse hrrmm :rolleyes: spörsmål så var det väl ganska tydligt att vi inte riktigt var så poppis där hehe, Eller för den delen ville vara där heller, tror jag. För att göra en lång historia kort så skapade några utav dom mer drivna grapparna här först ett annat forum och sedan 99:an. Jag hängde mest med på köpet så att säga

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 10:54

Håller med, 99musik är myspys 2k5 Har sidan på snabbkommando på tangentbordet hehe
Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit... hmm, men jag är glad att jag gjorde det
Kollar 99an minst 10 gånger per dag hehe (jo jag är arbetslös haha)

Jo vad skulle man göra utan 99:an...helt klart beroende-framkallande.
Det stör mig dock att jag inte minns hur jag hittade hit...jag hade säkert gått vilse i internet-skogen och i någon avlägsen liten glänta så fann jag 99:an!

Dock så har man glömt bort omställningen av klockan kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 18:54

Volle lurade hit mig. Sen gjorde jag ett uppehåll, men i våras är jag tillbaka på fullt allvar igen. Det händer att jag är semi-tyst då och då, men det är för att jag är ute på en resa dit internet inte hittat än (tro mig, det finns sånna ställen).

Men, det ser rätt illa ut på jobbet så om jag får sparken kan jag ju hänga här lite oftare

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-10-31 19:09

Det var PF som bjöd hit mig i mars nån gång förra året...vette f-n var han hittade mig...:)

Återupptar en gammal tråd.

Jadå, detta är nog det trevligaste stället jag känner till på nätet.

By far - utan tvekan (självberömmelse?)

Eftersom jag inte gör musik själv, utan mest lyssnar/spelar, så är det här egentligen inte mitt forum. Men eftersom det skrivs så mycket vettigt, det verkar vara vettiga människor, så gillar jag att hänga på 99musik. Andra forum jag hänger på blir det så otroligt mycket dravel, men här är det rätt soft.

Respect!

Va då - finns det fler forum?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-01 20:05

Har tänkt att starta en sån här tråd!!! :D:D:D

Utan denna skulle ja hajja 0%!!!! Nu hajjar ja ca 1%! Tack 99musik!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-01 20:06

Hajar? vart?
*simmar snabbare*

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 20:15

arete finnes skyldig att jag hittade hit .. nu är jag beroende ..

  • Medlem
  • 2006-02-01 20:16

bra beskrivning, beroende...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-01 20:18

i love you guys... *gruppkram*

Jag trivs också härinne på 99musique

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-01 21:29

en scen i ett kuddrum fyllt av artister som publik och vänner.
mysig och allvarlig
skojig och kritisk

99an är allt detta, på nätet

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 21:45

99musik = som en tjej med stora tuttar, blont, långt hår, smal och lång....riktigt kärlek ... :eek:

  • Medlem
  • 2006-02-01 22:46

99musik = som en muskig karl med hårigt bröst, krulligt svart hår, och en kropp som david hasselhoff... Riktigt kärlek

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-01 22:51

<--- 99musik

Nu känner jag mig verkkligen hemma!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-02 00:00

Vem vinner egentligen.... The hasselhoff eller chuck norris?

Och på vems sida står jackie chan?

Bevaka tråden