Utvecklare kan snart svara kunder i App Store

Kunder som lämnar arga recensioner av en app i App Store kan snart få bemötande från appens utvecklare.

I #App Store och Mac App Store har kunder alltid kunnat lämna recensioner av en app samt sätta betyg på en femgradig skala. Utvecklarna av appen har däremot inte haft någon möjlighet att svara kunderna, vilket har orsakat en del frustration. I flera fall kan ju feedbacken handla om en begäran om support, eller ett problem som snabbt skulle kunna lösas. Utvecklare har därför länge efterfrågat en möjlighet att kunna kommunicera med sina kunder i App Store.

Med lanseringen av den första betaversionen av IOS 10.3 skriver nu Apple att detta kommer. Det rapporterar 9to5mac, som skriver att funktionen ska finnas på plats när den färdiga versionen av IOS 10.3 släpps.

Utvecklarnas svar kommer att synas offentligt på appens sida i App Store, vilket innebär att en orättvis recension av en app kan bemötas av utvecklaren. Användare kan dock rapportera utvecklare som missbrukar systemet.

Spotify arbetar på sin första egna hårdvaruprodukt i form av en uppkopplad enhet, enligt en jobbannons på företagets webbplats.

Samsung är nöjda med intresset kring Galaxy S8, och meddelar att förhandsbokningarna varit "de bästa någonsin".

99mac tänker på framtiden, och vi vill ha er hjälp. Vad tycker ni att 99mac ska vara, och vad ska det inte vara? Prata och diskutera, och hjälp oss att bygga upp något inför morgondagen.

Apple har rekryterat ytterligare en profilerad VR-expert, nämligen Jeff Norris som tidigare arbetat på NASA med projekt kring virtuell och förstärkt verklighet för astronauter.

Premiären för Apples programserie Carpool Karaoke senareläggs och kommer längre fram i år.

Bristande tillgång på komponenter kan skjuta fram produktionen av Apples nästa Iphone till oktober eller november.