Sprängda glödlampor gör reklam för Macbook Pro

I en ny reklamfilm för de nya Macbook Pro-modellerna tycker Apple att en bra illustration av stora idéer är att spränga en massa glödlampor.

Apples senaste uppdatering av #Macbook Pro börjar så sakteliga leta sig ut på marknaden, och vi på 99mac-redaktionen får vårt testexemplar idag. #Apple har starkt förtroende för storheten i de nya datorerna, och detta illustreras i den första reklamfilmen för datorerna.

Den 1:37 minuter långa videon samlar några av de bästa uppfinningarna i världshistorien ackompanjerat av det klassiska musikstycket William Tells ouvertyr. De historiska uppfinningarna illustreras med en stor mängd glödlampor som symboliserar att det gått upp ett ljus för upphovsmakaren. Att dessa glödlampor sprängs i en domino-liknande följd vet vi inte riktigt vad det ska illustrera, men gillar du lysande saker som sprängs får du ditt lystmäte här.

Apple ser Macbook Pro-familjen som verktyg för att kunna skapa kommande generationer av historiska uppfinningar. Huruvida det blir så eller ej får historien utvisa.

Kommentarer
3 svar

Mediaplattformen Plex ligger i skottgluggen. Anledningen är nya villkor runt bland annat datainsamling.

Den här veckan pratar Ida Blix och Andreas Eklöv om Apples planer för eget videomaterial, rykten om Apple Watch, nya Nokia 8 och om Apples Smart Connector.

Det är fredag och det firar vi med att titta på den senaste filmen från en drönare som flugit över Apple Park.

Affinity Photo för Ipad såldes till en början till ett reducerat pris, men nu berättar utvecklarna att det lägre priset blir kvar.

Så här samma år som Iphone fyller tio år känns det helt rätt att testa era kunskaper om gamla klassiska mobiltelefoner. Hur många rätt får du?

Med några nya videoklipp demonstrerar Apple IOS 11-funktioner för Ipad och Ipad Pro.