Samsung ber om ursäkt i helsidesannons

Samsung ber om ursäkt för Note 7 i en helsidesannons i Wall Street Journal, New York Times och The Washington Post.

I helgen bad #Samsung om ursäkt för vad som hänt med #Note 7 i en helsidesannons, rapporterar Engadget. Företaget publicerade i helgen en helsidesannons i tre av USA:s största tidningar. Ursäkten publicerades i Wall Street Journal, New York Times och The Washington Post och Samsung skriver i annonsen:

”En viktig aspekt i vårt uppdrag är att kunna tillhandahålla högkvalitativa och säkra produkter. Nyligen kunde vi inte detta.

För detta är vi verkligen ledsna.

Vi tar vårt uppdrag när det gäller säkerhet och kvalitet på fullaste allvar. Tillsammans med myndigheter och samarbetspartners kommer vi vidta proaktiva åtgärder för att bli bättre.”

#Samsung ber inte bara om ursäkt för Note 7 utan företaget ber även om ursäkt för de nästan tre miljoner tvättmaskiner som behövde återkallas i början av november. Tvättmaskinerna hade ett dåligt monterat lock som kunde glappa och till och med flyga av under användning. Samsung skriver också följande om Note 7:

– Vi kommer att undersöka varje aspekt av enheten igen, inklusive all hård- och mjukvara, produktionen samt batteriet. Vi kommer att undersöka detta så snabbt som möjligt men vi kommer låta det ta den tiden som behövs för att vi verkligen ska kunna förstå vad som gick snett.

Kommentarer
6 svar

Enligt nya rapporter kommer Apple att spendera omkring åtta miljarder kronor på eget videomaterial till Apple Music. Upp till tio nya serier ska släppas till tjänsten det kommande året.

Instagram rullar ut en ny – fast gammal och välbeprövad – funktion, nämligen trådade kommentarer.

Den uppdaterade versionen av den tio år gamla guldklimpen Bioshock ska även släppas till Mac-plattformen, och nu har vi även ett konkret datum.

Den skotske författarens verk i bok- och filmformat lär vara bekant för fulkulturella konsumenter, men författaren själv är sannolikt inte lika välkänd.

Nu finns Oneplus 5 att köpa hos svenska återförsäljaren Webhallen. Tidigare har den bara funnits via tillverkarens egna webbsida.

Apple fortsätter att satsa på eget videoinnehåll till Apple Music. Nu har de anställt Matt Cherniss, som tidigare varit chef för WGN America och Tribune Studios.