Samsung ber om ursäkt i helsidesannons

Samsung ber om ursäkt för Note 7 i en helsidesannons i Wall Street Journal, New York Times och The Washington Post.

I helgen bad #Samsung om ursäkt för vad som hänt med #Note 7 i en helsidesannons, rapporterar Engadget. Företaget publicerade i helgen en helsidesannons i tre av USA:s största tidningar. Ursäkten publicerades i Wall Street Journal, New York Times och The Washington Post och Samsung skriver i annonsen:

”En viktig aspekt i vårt uppdrag är att kunna tillhandahålla högkvalitativa och säkra produkter. Nyligen kunde vi inte detta.

För detta är vi verkligen ledsna.

Vi tar vårt uppdrag när det gäller säkerhet och kvalitet på fullaste allvar. Tillsammans med myndigheter och samarbetspartners kommer vi vidta proaktiva åtgärder för att bli bättre.”

#Samsung ber inte bara om ursäkt för Note 7 utan företaget ber även om ursäkt för de nästan tre miljoner tvättmaskiner som behövde återkallas i början av november. Tvättmaskinerna hade ett dåligt monterat lock som kunde glappa och till och med flyga av under användning. Samsung skriver också följande om Note 7:

– Vi kommer att undersöka varje aspekt av enheten igen, inklusive all hård- och mjukvara, produktionen samt batteriet. Vi kommer att undersöka detta så snabbt som möjligt men vi kommer låta det ta den tiden som behövs för att vi verkligen ska kunna förstå vad som gick snett.

Kommentarer
6 svar

Vad som verkar vara en promotionvideo av den kommande telefonen Galaxy S8 har lagts ut på internet av Samsung Display.

99mac bjuder in gästkrönikören Karl Emil Nikka för att reda ut begreppen kring meddelandetjänsten Whatsapp. Många tidningar rapporterar om en bakdörr i appen som hotar säkerheten, men stämmer det verkligen?

En dag innan deras kvartalsrapport kommer antagligen Samsung presentera vad som fick flera exemplar av Galaxy Note 7 att fatta eld.

99mac sammanfattar förra veckans CES-mässa, och pratar smarta hemmet, självkörande bilar, trådlösa hörlurar och nätverkssäkerhet.

Eddie Izzard skämtar pricksäkert om den största digitala huvudvärken; uppdateringar och användarvillkor.

Företaget bakom webbläsaren med samma namn har introducerat en ny webbläsare vid namn Neon med en annorlunda gränssnittsfilosofi.