Pixel ordentlig försäljningssuccé

Försäljningen av flagskeppet Pixel har gått bättre än Google väntat. Personer som har beställt en Pixel kan få vänta till mitten av november innan de får sin mobil.

Tidigare i höstas lanserade Google flaggskeppen Pixel och Pixel XL. De som var tidiga att förbeställa en Google #Pixel eller Pixel XL i USA började få sina mobiler i slutet av förra veckan. Alla andra verkar få vänta ett tag innan de får sin Pixel-telefon. Vissa som tidigt förbeställde men inte var snabba nog kommer att få vänta till tidigast mitten av november, rapporterar 9to5 Google.

Huvudorsaken till den långa väntetiden är att det går betydligt bättre för Pixel än vad Google hade räknat med. Många som väntar på Pixel och som skulle fått produkten i början av denna vecka har fortfarande statusen ”förbeställning” eller ”pågående” på sina beställningar och vissa har inte ens blivit debiterade för köpet än. Google har i ett uttalande sagt att:

”Vi är hänförda av mottagandet av vår Pixel-telefon, och förbeställningarna har i ärlighetens namn varit betydligt fler än vad vi kunnat vänta oss. Vi jobbar på att få fram nya telefoner och fylla på våra lager så snabbt som möjligt.”

Pixel och Pixel XL går ännu inte att köpa i Sverige utan säljs endast i Australien, Kanada, Tyskland, Storbritanninen och USA och snart Indien. Det är ännu osäkert om och när Pixel kommer till Sverige.

Kommentarer
1 svar

Tre pappor diskuterar hur ens barn ska fås att tycka om rätt böcker, filmer och spel. Är det ens viktigt, och vad händer om barnet börjar gilla sport istället?

För att vara en mobilmässa har det inte funnits ett överflöd av telefoner att välja mellan, men Andreas har hittat en klar favorit.

Efter att ha missat företagets pressevent har vi istället tagit chansen att klämma på deras nya produkter i Huaweis område på mässan.

En bild på vad som uppges vara Samsungs nya telefon Galaxy S8 har publicerats på Twitter, och tycks bekräfta många av förhandsryktena kring mobilen.

Under årets MWC-mässa visar Lenovo uppdaterade produkter i företagets utbud av bärbara datorer och surfplattor.

Apple kryddar sin musiktjänst med Yotube-fenomen och reality-serier för att utmana Spotify i kampen om kundernas hundralapp, och allt handlar om att locka en av de mest inflytelserika köpgrupperna.