Sonos kommer till Apples butiker

Högtalarsystemet Sonos kommer i oktober att ta plats i både Apples fysiska butikssortiment och online.

Sonos meddelar att de slutit ett avtal med Apple vilket innebär att Sonos-systemet kommer att börja säljas i 468 Apple-butiker världen över från och med 5 oktober. 180 av dessa kommer också att ha en särskild demostation där besökare kan testa högtalarsystemet tillsammans med musiktjänsten #Apple Music.

Från och med 2 november kommer #Sonos produkter också att finnas tillgängliga på Apples webbbutiker i samtliga länder. Utöver detta inleder Sonos och Apple en gemensam kampanj, där alla som köper en Sonos-högtalare via Apple före 31 december också får ett presentkort för Apple Music för tre kostnadsfria månader. Detta är utöver den vanliga testperioden för nya användare av Apple Music.

Patrick Spence på Sonos säger såhär i ett pressutskick:

–  Apple Music på Sonos är en mäktig upplevelse, en upplevelse vi är stolta över att kunna ge direkt till Apple-fans på Apple-butiker runt om i hela världen.

Den olycksdrabbade telefonen Note 7 är uppenbarligen saknad av många användare, och Samsung uppges nu planera en begränsad återkomst i hemlandet Sydkorea.

Apple fortsätter att satsa på rörlig bild för att locka fler till musiktjänsten Apple Music, och nu det senaste som fått premiär är en hiphop-dokumentär.

App Store blir en allt viktigare inkomstkälla för Apple, och bara under första halvan av detta år har butiken dragit in mer pengar än hela företaget gjorde för tio år sedan.

Med Honor 9 vill det Huawei-ägda mobilmärket bli nummer ett bland Europas unga konsumenter, och detta ska göras med dubbla kameralinser och blankpolerade färger.

Apple köper upp Sensomotoric Instruments och får därmed teknik för ögonspårning. Tekniken innefattar både virtuell och förstärkt verklighet.

Den europeiska kommissionen dömer Google till rekordböter och ålägger bolaget att ändra sina sökalgoritmer för att inte missgynna konkurrerande tjänster.