Apple Watch Series 2 Hermès släpps imorgon

Imorgon börjar den lyxiga varianten av nya Apple Watch säljas, med exklusiva armband av det franska modehuset Hermès.

Tidigare i september visade #Apple upp den andra generationens #Apple Watch, som går under namnet Series 2. Med denna har utbudet av olika klockmodeller breddats betydligt jämfört med den första versionens tre utgåvor Apple Watch, Apple Watch Sport Edition och Apple Watch Edition.

En av varianterna kallas Apple Watch Hermès, och är ett samarbete med den franska modefirman som är berömda för sina läderprodukter. Hermès gjorde också armband till den första versionen av Apple Watch, och imorgon släpps den luxuösa utgåvan av Series 2. Inför detta har Apple gjort en särskild reklamfilm tillsammans med Hermès.

I slutet av oktober kommer också den sista varianten av #Apple Watch Series 2, nämligen den särskilda Nike Plus-utgåvan. Sortimentet ser därmed ut som följer:

  • Apple Watch Series 1: Instegsmodellen. Samma som den första Apple Watch, men med den snabbare S2-processorn.

  • Apple Watch Series 2: Finns i både aluminum-utförande och i rostfritt stål, och med en stor uppsättning armband.

  • Apple Watch Series 2 Nike Plus: Variant med Nikes egna app inbyggd och Nike-sportarmband.

  • Apple Watch Series 2 Hermès: Lyxig variant i rostfritt stål med Hermès-armband.

  • Apple Watch Series 2 Edition: Ersätter den tidigare guldvarianten. Lyxig modell i vit keramik.

Kommentarer
2 svar

För att inleda den här helgen med några goda skratt bjuder vi på en video med några ungar som får undersöka äldre teknik.

Sju år efter Transmit 4 uppdaterar nu utvecklarna Panic sin omtyckta filhanterare Transmit till version 5.

Apples videoapp Clips uppdateras med Disney-karaktärer så som Kalle Anka och Buzz Lightyear och får också många nya grafiska element.

Nu är det möjligt att betala för Itunes och appar via mobilräkningen också i Sverige – i alla fall om man är kund hos Tre eller Telenor.

Tack till reboot81 för detta #nyhetstips!

Spotify tar bort appar specifikt gjorda för ett antal högtalare och satsar istället på Spotify Connect eller Chromecast Audio.

Den här veckan är det premiär för en opera om Steve Jobs i Santa Fe, USA. Det har tagit två år att förbereda uppsättningen som kommer att köras endast sex gånger.